• Jaga lugu:

    USA intressimäärade tõus võib anda Hiinale valusa hoobi

    USA intressimäärade tõusul on Hiina jaoks hapu maikFoto: EPA

    USA tõusvatel intressimääradel on ilmselge mõju maailma suurimale majandusele, kuid vähem selge on see, mis mõju võivad need avaldada maailma suuruselt teisele majandusele.

    USA kõrgemad intressimäärad võivad mõjutada Hiina toimetulekut plahvatusliku võlakoormaga. Nimelt sõltub Aasia hiiglane üha enam laenudest, mis toidavad riigi majanduskasvu. Samas püüab Hiina takistada kapitali väljavoolu tulusamasse USAsse, vahendab CNBC.
    “Kui Föderaalreserv jätkab intressimäärade tõstmist USAs, siis selle suurimaks ohvriks on seekord Hiina, kuna riigis on suur hulk raha, mis ootab võimalust lahkumiseks,” sõnas Morgan Stanley Investment Managementi arenevate turgude strateeg Ruchir Sharma.
    Sharma tõi välja, et viimasel aastal on Hiina liikunud ühest mullist teise: tooraine, aktsiad ning praegusel hetkel kinnisvara. Tema sõnul ei ole Hiina kasvuks jätkusuutlikku viisi, eriti arvestades seda, et Hiina võlakoorem on viimase viie aasta jooksul kasvanud 60%.
    “Nad püüavad pidevalt ühte mulli purustada ning kuskil mujal ilmub samal ajal juba uus,” märkis Sharma, viidates, et kinnisvara hinnad on Hiina suurimates linnades ainuüksi viimase 18 kuu jooksul kasvanud 30-50%.
    Föderaalreserv otsustas eile tõsta intressimäärasid. 0,25% tõus oli laialdaselt oodatud, kuid edasist agressiivset intressimäärade tõstmist – prognooside kohaselt peaks järgmisel aastal määrasid tõstetama kolm korda vastupidiselt kahe tõusu ootusele - ei osatud oodata.
    Tõusvad intressimäärad toovad tavaliselt kaasa ka USA riigivõlakirjade suurema tootlikkuse ning tugevama dollari. Ka seekord läks nii ning nii võlakirjade tootlikkus kui dollar tegid koheselt peale eilset teadaannet tõusu.
    Eile avaldatud andmete kohaselt võttis Hiina valitsus eelmisel kuul uusi laene 115,1 miljardi USA dollari väärtuses; oktoobris laenati aga 94,28 miljardit dollarit. Hiina SKP kasv on alates 2010. aastast, mil Hiina majanduskasvuks oli ligi 10%, pidevalt langenud, selgub IMF-i andmetest.
     
     
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Rasmus Pikkani: ärme investeeri nii, nagu homset ei oleks
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Uus nädal algas Tallinna börsile edukalt
Tallinna börs alustas juuni viimast nädalat tugevalt, kui indeks kerkis 0,86%. Vilniuse börs tõusis 0,28%, aga Riia langes 0,67%. Balti Benchmark indeks lõpetas päeva 1,13% kõrgemal.
Tallinna börs alustas juuni viimast nädalat tugevalt, kui indeks kerkis 0,86%. Vilniuse börs tõusis 0,28%, aga Riia langes 0,67%. Balti Benchmark indeks lõpetas päeva 1,13% kõrgemal.
Raadiohommikus: Tesla teise kvartali tulemustest, Ööd Mirror Houses investeeringust ja e-kaubanduse rekordaastast
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Automüüjad vaatavad elektrikaubikute käsule altkulmu Lisakulu lööks otse tarbija rahakotti
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.