Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Milline on S&P 500 indeksi tänavune parim aktsia?
S&P 500 selle aasta parim firma tegeleb hambaraviga.Foto: EPA
USA selle aasta üks populaarsemaid tooteid on olnud Invisalign – see võimaldab sul hambaid sirgendada ilma, et peaksid kandma klambreid. Toote loonud Align Technology aktsia on tänavu olnud USA börsi suurim võitja.
Ettevõtte jaoks on 2017. aasta olnud rekordiline. Aligni aktsia väärtus on peaaegu kolmekordistunud – sellega on ettevõte Standard & Poor’s 500 indeksi suurim tõusja. Aligni turuväärtus läheneb 20 miljardile dollarile.
Hambaklambrid jäävad minevikku
„Hambaklambrid ei ole enam asjad, millega teismelised peavad mingi hetk toime tulema,“ ütles investeerimisfirma RW Bairdi analüütik Jeff Johnson. „Invisalign on oma turuosa väga võimsalt kasvatamas.“
Invisaligni tooteid on üle maailma tellinud rohkem kui miljon teismelist, teatas ettevõte novembris. Ravi, mille maksumus jääb 3000 ja 8000 dollari vahele, on ostnud viis miljonit inimest.
Aligni müük on kasvanud kaks aastat järjest ning viimane kvartal oli ettevõtte jaoks viimase 20 aasta parim. Teismeliste seas kasvas tellimuste hulk kolmandas kvartalis (eelmise aasta sama ajaga võrreldes) 46 protsenti, 70 000ni. Credit Suisse analüütik Erin Wright ütles, et tegemist on pöördelise momendiga.
Kasvule on kaasa aidanud ettevõtte välismaale laienemise strateegia. Eriti palju on keskendutud Hiinale. Hiinast on saanud ettevõtte jaoks suuruselt teine turg.
Turg pööratakse pea peale
Ettevõte on alustanud agressiivset turundust nii patsientide kui ka hambaarstide seas. Firma tahab ortodontia tööstuse pea peale pöörata.
„Nad ei häbene, et tahavad ortodontia ravis saada üheks suurimaks tegijaks,“ ütles New Yorgi ülikooli hambaravi kolledži doktor Olivier Nicolay.
Align on sellel aastal turunduskulusid suurendanud 60 protsendi võrra. Arstidele ja patsientidele tahetakse selgeks teha, millised on nende toote esteetilised väärtused teismeliste ja nende vanemate jaoks. Nad räägivad, et see muudab elustiili. Ettevõte tegeleb praegu 125 000 arsti väljaõpetamisega – kõik need arstid on üle maailma laiali.
„Sa saad need välja võtta ja süüa toite, mis sulle meeldivad. Sa võid need ära võtta sportimiseks või mõne pilli mängimiseks,“ ütles Align Tehcnology tegevjuht Joe Hogan. „Sa saad elada seda elu, mida sa tahad elada. Tehnoloogia puhul on toimunud evolutsioon. Me oleme investeerinud väga suuri summasid.“
Arstid võtavad toote vastu
Arstide reaktsioon oli läbipaistvate hambasirgendajate osas esialgu skeptiline. Arvati, et nendega ei saavuta nii häid tulemusi nagu breketite või traatidega. Nüüd on ortodontid muutunud vastuvõtlikumaks ning patsientidele ei kardeta seda lahendust enam pakkuda.
„Ortodondid ei karda seda enam,“ ütles Nicolay. „Invisalign on muutunud aktsepteeritud protseduuriks nii täiskasvanute kui ka teismeliste seas.“
Hambaarstidel on muidugi ka omad huvid mängus. Pärast finantskriisi on hambaravi tulud taastunud aeglaselt ning igasugused innovaatilised lahendused, mis meelitavad rohkem kliente, on teretulnud, ütles William Blairi analüütik John Kreger.
Ettevõttel ei ole suuri konkurente ning omatakse ka kümneid erinevaid patente. Ka bränd on muutunud tugevaks ning on tõenäoline, et ettevõtte kasvab ka järgmistel aastatel võimsalt edasi. Turul on arenguruumi samuti küllaga.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.