Mait Kraun • 12 aprill 2018
Jaga lugu:

Kaubamaja kasum langes

Kaubamaja
Kaubamaja  Foto: Andras Kralla

Tallinna Kaubamaja suutis käivet tublisti kasvatada, aga ettevõtte maksueelne kasum kahanes, selgub börsiteatest.

Tallinna Kaubamaja Grupi esimese kvartali müügitulu kasvas 5,9 protsenti, 159,5 miljoni euroni (võrreldes eelmise aasta sama ajaga). Aruandeperioodi puhaskahjum oli 0,2 miljonit eurot, sest dividendidelt arvestati 6,2 miljoni euro suurune tulumaks. Maksueelne kasum langes aastaga 0,5 protsenti, 6,1 miljoni euroni.

Eelmisel aastal oli esimese kvartali puhaskahjum 0,3 miljonit eurot ning tulumaks mõjutas tulemusi 6,4 miljoni euro ulatuses.

„2018. aasta algas Tallinna Kaubamaja Grupi jaoks positiivselt müügitulu kasvuga,“ kirjutas ettevõte börsiteates. „Olulisematest jaesegmentidest näitasid tubli müügitulu kasvu supermarketite ja autokaubanduse segmendid. Kaubamajade segmendis suudeti konkurentsi teravnemisele vaatamata säilitada sisuliselt sama müügitulu.“

Ettevõte lisas, et maksu- ja tolliameti avaldatud statistika alusel võib kaubamajade segmendi müügitulu pidada konkurentsi arvestades heaks. Kaubamaja müügitulu langes protsendi võrra, 22,8 miljoni euroni.

Kõige paremini sujus autokaubandus

Kõige paremini läks autokaubanduse ja kinnisvara segmendil. Kummaski kasvas käive vastavalt 14 ja 7,6 protsenti.

Kõige suurema osa käibest andvas supermarketite ketis suurenes käive 6,1 protsenti, 105,6 miljoni euroni. Supermarketite maksueelne kasum langes 0,1 miljoni euro võrra, 3,1 miljoni euroni. Konsolideeritud puhaskahjum ulatus supermarketite puhul aga 0,9 miljoni euroni, mis oli mullusest näitajast veidi suurem miinus.

„Selverite kiirem müügitulu kasv on saavutatud uute kaupluste toel,“ kirjutas firma. „Võrreldavate kaupluste puhul on müügitulu suudetud hoida eelmise aasta tasemel.“

Autokaubanduse käibe kasvu tagas Eesti autoturu hoogne kasv, mis jätkus ka aasta esimeses kvartalis, lisas ettevõte.

Jalatsite müük langes

Jalatsikaubanduse käive vähenes 16,5 protsenti, 2,2 miljoni euroni ning süüdlaseks oli ettevõtte sõnul müügipinna vähenemine. Grupi e-poodide müük kasvas kvartalis 1,5 korda. Ettevõte plaanib e-kaubandust järjest rohkem arendada.

Ettevõtte tööjõukulud kasvasid esimeses kvartalis 11,5 protsenti, töötajate arv suurenes 3,8 protsenti ning keskmine palgakulu suurenes 7,5 protsenti.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt