Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubamaja kasum langes

    KaubamajaFoto: Andras Kralla

    Tallinna Kaubamaja suutis käivet tublisti kasvatada, aga ettevõtte maksueelne kasum kahanes, selgub börsiteatest.

    Tallinna Kaubamaja Grupi esimese kvartali müügitulu kasvas 5,9 protsenti, 159,5 miljoni euroni (võrreldes eelmise aasta sama ajaga). Aruandeperioodi puhaskahjum oli 0,2 miljonit eurot, sest dividendidelt arvestati 6,2 miljoni euro suurune tulumaks. Maksueelne kasum langes aastaga 0,5 protsenti, 6,1 miljoni euroni.
    Eelmisel aastal oli esimese kvartali puhaskahjum 0,3 miljonit eurot ning tulumaks mõjutas tulemusi 6,4 miljoni euro ulatuses.
    „2018. aasta algas Tallinna Kaubamaja Grupi jaoks positiivselt müügitulu kasvuga,“ kirjutas ettevõte börsiteates. „Olulisematest jaesegmentidest näitasid tubli müügitulu kasvu supermarketite ja autokaubanduse segmendid. Kaubamajade segmendis suudeti konkurentsi teravnemisele vaatamata säilitada sisuliselt sama müügitulu.“
    Ettevõte lisas, et maksu- ja tolliameti avaldatud statistika alusel võib kaubamajade segmendi müügitulu pidada konkurentsi arvestades heaks. Kaubamaja müügitulu langes protsendi võrra, 22,8 miljoni euroni.
    Kõige paremini sujus autokaubandus
    Kõige paremini läks autokaubanduse ja kinnisvara segmendil. Kummaski kasvas käive vastavalt 14 ja 7,6 protsenti.
    Kõige suurema osa käibest andvas supermarketite ketis suurenes käive 6,1 protsenti, 105,6 miljoni euroni. Supermarketite maksueelne kasum langes 0,1 miljoni euro võrra, 3,1 miljoni euroni. Konsolideeritud puhaskahjum ulatus supermarketite puhul aga 0,9 miljoni euroni, mis oli mullusest näitajast veidi suurem miinus.
    „Selverite kiirem müügitulu kasv on saavutatud uute kaupluste toel,“ kirjutas firma. „Võrreldavate kaupluste puhul on müügitulu suudetud hoida eelmise aasta tasemel.“
    Autokaubanduse käibe kasvu tagas Eesti autoturu hoogne kasv, mis jätkus ka aasta esimeses kvartalis, lisas ettevõte.
    Jalatsite müük langes
    Jalatsikaubanduse käive vähenes 16,5 protsenti, 2,2 miljoni euroni ning süüdlaseks oli ettevõtte sõnul müügipinna vähenemine. Grupi e-poodide müük kasvas kvartalis 1,5 korda. Ettevõte plaanib e-kaubandust järjest rohkem arendada.
    Ettevõtte tööjõukulud kasvasid esimeses kvartalis 11,5 protsenti, töötajate arv suurenes 3,8 protsenti ning keskmine palgakulu suurenes 7,5 protsenti.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.