Venemaa president Vladimir Putin allkirjastas Reutersi teatel korralduse, mille kohaselt võivad Vene lennufirmad välismaalt liisitud lennukid enda nimele registreerida.
Aerofloti Airbus A320 maandumas Šeremetjevo lennuväljale Moskvas.
Foto: Reuters/Scanpix
Vene lennufirmadel on praegu üle poole tuhande välismaistelt liisingfirmadelt renditud Boeingi ja Airbusi, teatas Bloomberg viitega liisingettevõttele Valkyrie BTO. Nende liisinglepingud lõpevad märtsis, kuid Vene ettevõtted on juba koondanud lennukid Moskvasse, haldurite käeulatusest välja. Kätte on venelastelt õnnestunud saada vaid paarkümmend lennukit.
Venemaale kehtestatud sanktsioonide tõttu on ka sellessamas riigis toodetud lennukid üsna pea lennukõlbmatud, kirjutab lennukihooldusfirma Magnetic MRO tegevjuht Risto Mäeots.
Ettevõtjad toovad järjest paralleele 1991. aastaga
Venemaale Ukraina ründamise eest kehtestatud majandussanktsioonid on ajaloo karmimad, isolatsiooni jätmine võib idanaabri muuta halvemal juhul uueks Põhja-Koreaks.
Muuga sadamas laaditi hiljuti laev MV GREEN K MAX 1, mille pardale paigutati 68 500 tonni Eesti nisu. See on erakordne maht, mis näitab nii kodumaise teraviljasektori jõudu kui ka ekspordivõimekust. Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel rõhutab, et taoline operatsioon eeldab sujuvat koostööd kogu väärtusahela ulatuses, head koostööd kokkuostjate vahel ja näitab, et Eesti suudab konkureerida maailma suurimate viljaeksportijatega.