Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kalavõrgud on nii neetult kallid

    Kui võrrelda lennureisijaid kaladega, keda lennufirmad – kalamehed – püüda ihaldavad, siis lennukitootjad on kui kalavõrkude meistrid.

    Boeing 777.Foto: Andy Rain, EPA
    Mida rohkem kalamehi, seda suurem pidu peaks olema võrgutegijate tänavas, hoolimata esimeste kalaõnnest. Ja nii ongi, suured lennukitootjad Airbus ja Boeing tunnevad end praegustes kalavetes väga mugavalt. Kahjuks tunduvad nende aktsiad sisenemiseks liiga kallid.
    Analüütikud näevad peo jätkumist
    Boeingi aktsia on kümne viimase aastaga kallinenud üle kümne korra. Tõsi, 2009. aasta alguse tase oligi kõigil aktsiatel äsjase likviidsuskriisi tõttu päris madal. Siiski on lennukitootja aktsia tõus NYSE-l olnud imetlusväärne, 30 dollarist 350 dollarini. Tunamullu oli Boeing Dow Jonesi tööstuskeskmise kõige kõrgeima tõusuga aktsia. Mullu jäi ta alla ravimitootjale Merckile, kuid tänavu paistab tulevat taas hea aasta.
    Eelmisel nädalal pakkus Morgan Stanley analüütik Rajeev Lalwani Boeingi hinnasihiks 450 dollarit. Coweni analüütiku Cai von Rumohri hinnasiht on viis dollarit madalam, 445 dollarit. Boeingi aktsiaid soovitavad ka teised analüüsimajad, nagu näiteks Robert W. Baird, Barron’s ja teised. Lennukitootjal on tulemas järjekordne rekordaasta, ütlevad nad.
    Mis võib ka nii olla, sest lennureisijate turg, mis mullu 6 protsenti kasvas, kasvab tänavu prognooside kohaselt teist samapalju. Uusi võrke osta soovivate kalameeste järjekord kasvab sellepärast Boeingi (ja Airbusi) poekese ukse taga aina pikemaks.
    Hinnatase teeb murelikuks
    Kuid on ka skeptiline vaade. Konkurents Airbusiga on nii tihe, et vaevalt Boeingil marginaali parandada õnnestub. Kogu lootus on ikkagi brutaalsel käibekasvul ja kui seda ei tule, ei tule tõusu. Tõus võiks tulla ennekõike Aasiast, kõige suuremalt kasvuturult, aga seal on praegu suurim tegija hoopis Airbus. Donald Trumpi tüli Hiinaga teeb selle veel hullemaks.
    Lisaks teeb vähemalt mind ärevaks, kui analüütikud hakkavad muigel sui ütlema asju nagu John Inch Gordon Haskettist: “Me oleme praegu seitsme kasvuaasta arvestuses kümnendas aastas.”
    Morningstari arvutuste kohaselt on Boeingi tulu ja hinna suhe P/E praegu 21,5. Seda on rahuliku südamega raha paigutuseks pisut palju.
    Üldsegi mitte parem pole Airbusi aktsia seis. See alustas hoovõttu samal ajal kui Boeingki ning on kümne aastaga kallinenud üle üheksa korra, 10-lt eurolt 94 euroni. P/E on 25,1 ehk tulu arvestades on Airbusi aktsia veelgi kallimalt hinnastatud kui Boeingi oma.
    Ettevõtete viimaseid investeeringuid võrreldes oli Airbusi sisenemine kohalike lennukite turule Bombardieriga ühisettevõtte abil vähemalt minu arvates elegantsem (ja raamatupidajate arvates kindlasti ka kuluefektiivsem) lahendus kui Boeingu reis rahakohvriga Brasiiliasse Embraeri lennukidivisjoni enamusosaluse järele. Kuid need voorused ei kaalu ikkagi üles P/E-d, mis veelgi rohkem ületab väärtusinvesteerimises ülempiiriks peetavat 20 taset.
    Kokkuvõtteks: kaaluks võrkudesse investeerimist, kui need nii neetult kallid ei oleks.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.