Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käisin isiklikult kontrollreidi tegemas

    Et oleks, mida lõigata, tuleb külvata ja valvata. Nii ma mõtlesin ja seepärast lendasin kevadisele puhkusereisile Kanaari saartele oma investeeringu Ryanairiga.

    Transpordi ametiühingu liikmed protestimas "sotsiaalse dumpingu" vastu Brüsselis 27. märtsil 2019.Foto: AFP
    Ühtlasi huvitas mind, kuidas Ryanairil läheb, arvestades hiljutisi proteste, kus piloodid nõudsid ekspluateerimise ja ebaausa konkurentsi lõpetamist. Tundus, et polnud häda midagi. Minu neljast lennust olid kaks Ryanairiga ning mõlemad olid viimase istekohani välja müüdud.
    Üsna viimase kohani oli välja müüdud ka lend, mille tegin Ryanairi konkurendi Easyjetiga. Seevastu airBalticul oli kõige väiksem lennuk, aga kõige rohkem vabu kohti.
    Kes müüb, kes mitte
    Huvitav oli võrrelda, kuidas pardapersonal lennu ajal tegutses.
    Ryanairi lennusaatjad üritasid pidevalt reisijatele midagi maha müüa. Nad veeretasid vahetpidamata oma müügikäru edasi-tagasi, müües kord alkoholi, kord maiustusi, kord parfüüme.
    Easyjeti omad teatasid valjuhääldist, et kui kellelgi on isu midagi osta, otsigu meeldiv toode kataloogist, mis on istmetaskus, ning öelgu siis lennusaatjatele. Seda viimast oli aga keeruline teha, sest lennusaatjad istusid kohe ära oma konkusse, keetsid endile teed ning lobisesid valju häälega elust-olust ja poiss-sõpradest. See kestis maandumiseni. Ei näinudki kordagi, et nad midagi müünud oleks.
    Seega, kui oleksin investor ja peaksin selle reisi muljete põhjal otsustama, millisesse lennufirmasse investeerida, oleks Ryanair minu valik. Lennud olid välja müüdud ja töötajad tegelesid agaralt lisasisssetuleku hankimisega. Õnneks ongi just Ryanair minu valik.
    Positsioon hakkab pinnale tõusma
    Ryanair jätab parema mulje ka aktsiaid võrreldes. Easyjeti aktsia on Londoni börsil kukkunud eelmise aasta suve 18 naelalt 10,5 naelale. Pole üldse kindel, kas langus siin peatub. Ryanairi aktsia aga maksis mullu suvel 16 eurot ja maksab nüüd üle 11 euro, seega on langus olnud protsentides väiksem – seda hoolimata pikaleveninud ja palju kahju tekitanud palgavaidlusest lenduritega.
    Jaanuaris, kui Ryanair andis kasumihoiatuse ja aktsia vajus alla kümne euro piiri, kaalusin tõsiselt positsiooni sulgemist ja kahjumi sisse võtmist. Kirjutasin toona, et lähemate nädalatega selgub tõde. Nii juhtuski: jaanuari kolmas nädal oli aktsiale kõige halvem ning sealt edasi on aktsia pisitasa taastunud.
    Paar nädalat tagasi küsis lugeja Kim minu käest, mida ma Ryanairi aktsiaga teha plaanin. Vastus: kavatsen edasi hoida, kui just midagi väga põrutavat ei juhtu.
    Aasta algus näitas, et halvad uudised on aktsia hinda sisse arvestatud. Lühiajalisi probleeme tekitab Ryanairi põhiturul Ühendkuningriigis muidugi Brexit, mis on lennureisijate broneeringuid Euroopast mujale suunanud, kuid ma usun, et kohe, kui brittide Euroopa Liidust lahkumise asjus on selgus käes, taastub lennuturg ruttu. Tubli kinnituse Ryanairi investorina jätkamiseks andis ka minu puhkusereis. Positsioon on mul küll veel vee all, aga pinnaletõus on talvega võrreldes tüki lähemale nihkunud.

    Kokku on Toomasel portfellis 500 Ryanairi aktsiat väärtuses 5570 eurot.

  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.