Äripäeva artiklid kategooriast Juhtimine
Levinud arusaama kohaselt nõuab aktsiatega rikkaks saamine suurt stardikapitali. Raamat „Aktsiatega rikkaks ja vabaks“ keskendub sellele, kuidas ka palgatööline võib säästes ja investeerides lõpetada raha pärast töötamise oluliselt varem enne pensioniga.
Albert Gray on öelnud, et edukatel inimestel on saanud harjumuseks nende asjade tegemine, mida ebaõnnestujatel ei meeldi teha. Nii jõudis Edison lambipirnini, Lincoln presidendiks, Jordan korvpallimeistriks. Õppimine on katsetamine, kannatamine ja avastamine.
Christopher H. Browne on veendunud, et investeerimisega tegelemiseks ei pea sugugi geenius olema, vaja on vaid arusaamist mõningatest põhimõtetest. „Väärtusinvestori taskuraamatus“ jagab ta väärtusinvesteerimise põhitõdesid, mida on isegi edukalt kasutanud.
Ajad, mil müügimehe peamine tööriist oli telefon ja e-kiri, on vaikselt läbi saamas. B2B (ehk ärikliendilt-ärikliendile) müük on üha enam liikunud sotsiaalvõrgustikesse ning müügiinimesed, kes oskavad seda teadlikult ära kasutada, on selgelt eelisseisus.
Mitmekülgse koolitajana ütleb Margus Alviste, et nii nagu kõiges muus, on ka juhtimises alati mõni moeteema. Mingitel perioodidel küsitakse enamasti meeskonnakoolitusi, siis ainult müügi- ja mingitel hetkedel hoopis enesejuhtimise koolitusi. Praegu on taas väga popp meeskonna ja grupiprotsesside teema. Mida peaks teadma juht, aga meeskond mitte?
Igal ettevõttel on oma ärimudel – olemuslik kirjeldus, mida pakutakse, kellele ja kuidas.
Nagu on öelnud legendaarne Warren Buffett – selleks, et rikkaks saada, tuleb elus teha vaid mõned üksikud õiged otsused. Ülejäänu sõltub juba sellest, kui hästi oskad kaotusi vältida ehk riskidega läbi saada.
Kasv – see on kõige olulisem teema, mis tiksub iga ettevõtte tegevjuhi ja kõigi juhtkonna liikmete peas, igal tegevusalal ja kõikjal maailmas. Ja ometi teatakse väga vähe sellest, kuidas tulutoovat kasvu juhtida, hallata ja säilitada.
Kriis tekitab inimestes ebakindlust – nad ei tea, mis saab edasi ja kuidas on õige tegutseda. Kriisiolukorras on organisatsioonis võtmetähtsusega just sisekommunikatsioon.
On olemas kolme liiki kõnelejaid: need, kelle tõttu midagi toimub; need, kes jälgivad, mis toimub, ja need, kes imestavad, mis toimub. Nii on öelnud Ameerika humorist Malcolm Kushner.
Kui keegi küsib minu käest nõu, et millist äriideed valida, siis mul on hästi maalähedane filosoofia – kõige lollikindlam on valida selline valdkond, mida inimesed vajasid eile, vajavad täna ja vajavad ka homme.
Minu igapäevatöö on organisatsioonides toimuvate muutuste ja arenguprotsesside toetamine. Praegu on juhtide laual nii ulatuse kui ka mõju poolest hoopis keerukam ülesanne, sest enam pole muutuse piiriks organisatsioon – kogu maailma elukorraldus on paari nädalaga pea peale pöördunud.
Inimestega suhtlemine moodustab paljude tööajast suurema osa. On hea, kui suhted on ladusad, pakuvad osapooltele rahuldust ja aitavad saavutada erinevaid eesmärke.