• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 22.04.20, 13:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miks on oluline olla hea kõneleja?

On olemas kolme liiki kõnelejaid: need, kelle tõttu midagi toimub; need, kes jälgivad, mis toimub, ja need, kes imestavad, mis toimub. Nii on öelnud Ameerika humorist Malcolm Kushner.
Martin Veinmann
  • Martin Veinmann
Inimesed, kes saavutavad karjääris edu, kuuluvad esimeste sekka. Paraku aga kuulub enamik meist viimase kahe hulka. Kuidas saavutada oma kõnega mõjuvõimu, ja miks on oluline olla hea kõneleja?
Mõjus eneseväljendus ei ole kaasasündinud anne, esinemisoskus on kunst, mis on meile kõigile jõukohane. Ei ole olemas topeltstandardeid – ühelt poolt avalike esinemiste tarvis ja teiselt poolt kõnelemise üldiste seaduspärasuste tarvis. Selleks, et olla hea kõneleja, tuleb esmalt panna ennast lihtsalt kuulaja kingadesse. Meie kõigi aeg on limiteeritud. Seega otsustab kuulaja juba esimese paari sekundiga ära, kas kõneleja jutt on piisavalt väärtuslik, et seda kuulata. Mis kasu kuulaja sellest saab, et ta kuulab? Kas avaldatud info on talle vajalik või ei? Need on küsimused, mis kuulaja pähe esimesena tekivad. Seetõttu, mida varem unustab kõneleja OMA kasu ja asendab selle KUULAJA kasuga, seda parem.
Oskuslike kõnelejate eelised

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui me kõneleme, siis me kujundame arvamusi, mõjutame kuulajat endale meelepärases suunas. Me võime ühe kõne jooksul rikkuda ära suhted kuulajaga, raisata nii enda kui tema aega, kuid võime olla ka kasulikud kuulajale, pakkuda lahendusi nende probleemidele ja selle najal kasvatada oma mõjuvõimu. Kõnelemine on suhtlemine ja suhtlemine on tõhusaim mõjutusviis maailmas. Suhete loomine on mõjutusprotsessi algus ja suhete loomise oskus on vajalik igale inimesele, kes tahab oma töös areneda, kes tahab enesekindlust juurde saada ja kes tahab elus midagi või kedagi mõjutada. See, kuidas me kõneleme, on oluline igas olukorras – õige kõnetehnika tõstab meie enesekindlust, lisab me mõtetele usutavust ja arusaadavust.
Tulekul
Veebikoolitus: Kuidas muuta oma kõne veenvaks ja meeldejäävaks?
Koolitab: Martin Veinmann
Korraldab: Äripäeva Akadeemia
Koolitusega saad lähemalt tutvuda SIIN

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele