Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhtkiri: Pusle nimega Sõõrumaa ärid

    Tänane Äripäev tõstatab küsimuse, kas pealinna valgusfoore haldav AS Signaal kuulub tegelikult hoopis suurärimees Urmas Sõõrumaale, kes on oma ärihuvi üritanud varjata.

    Mitme allika kinnitusel on kitsamas ringkonnas olnud avalikuks saladuseks, et Signaal on Sõõrumaa firma. Ettevõtte Tallinna linnalt erastanud Andres Peets on lihtsalt olnud kattevarjuks ning aidanud Sõõrumaa kõrvu peita.
    Äripäeva hinnangul ei ole sellest midagi halba, et Sõõrumaa soovib hoida korras ka Tallinna valgusfoore. Me oleme arvamusel, et igal ettevõtjal on õigus omada just neid ettevõtteid, mida ta tahab omada – see on täiesti normaalne. Tema oma raha, ise teab, mis teeb.
    Mis meid aga häirib, on oma osaluste varjamine. Pea alati tähendab varjatud osalus, et asi on hämar, kas keegi on kellelegi meelehead andnud või on keegi kellegi eest vajalikus kohas sõnakese poetanud. Sest milleks muidu osalust varjata?
    Heidame pilgu ajalukku. 2004. aastal, mil Tallinn oma tollal ainsa tulu tootnud ettevõtte, ASi Signaal enampakkumisel maha müüs, oli Sõõrumaa igati puhta renomeega ettevõtja. Ei räägitud veel tema trikkidest Eesti poliitilise ladvikuga, polnud veel tema pealinna koolide remontimise-rentimise projekte jne.
    Kuid stopp! 2004. aasta veebruaris kirjutasime juhtkirjas, et Äripäeva meelest on Tallinna linna ja Falck Eesti vahel sõlmitud parkimisleping linnale kahjulik ja see tuleb lõpetada. Et kuna ei linnaametnikel ega ka Falckil pole aimugi, kui paljude teenuste osutamiseks on nad omavahel käed löönud, tuleb üle vaadata ka muud linna ning Falcki vahel sõlmitud lepingud. Õhus olid ka kahtlused, et linn on teenuseid Sõõrumaa firmadele n-ö kätte mänginud. Samal ajal selgus ka, et üks Sõõrumaa firmadest tahaks Linnahalli ära osta, see maha lammutada ning mereäärsele maalapile rajada elumaju, büroosid, kohvikuid-restorane ja jahisadama.
    Ühesõnaga, avalik arvamus hakkas Sõõrumaa suhtes kurjaks muutuma. Kuna kasumliku linnaettevõtte (koos eeldatavalt pika ja soodsa kliendilepinguga) ostmine oleks kindlasti taas kisa tõstnud, võis ostja valida teise, varjatud tee.
    Ning praegu, mil kaitsepolitsei uurib linnaametnikele pistiseskandaaliga seoses muude ettevõtete seas ka Signaali tegemisi, võiks Sõõrumaa end varjatud osaluse soetamise eest topelt tänada. Kui poleks Äripäeva, kes tänases lehes juhib tähelepanu mitmetele seostele Signaali salapärase omaniku ja Urmas Sõõrumaa vahel. Tegelikult see ju ongi üks ajakirjanduse eesmärke – rahval on õigus teada, mida tema rahaga tehakse.
    Kuid mis saab Sõõrumaast? Mitte midagi. Pole vist vaja mainida, et ta on üks suuremaid erakondade rahastajaid. “Pole vahet, mis värvi lips on linnapeal – Sõõrumaa on osanud hoida häid suhteid igaühega,” nentisime oma juhtkirjas 2004. aastal ning see mõttetera pole tänaseni hapuks läinud.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.