Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta auto 2018 a la country-gourmet

    Foto: TõSi Meedia

    Kui ühte autosse kokku segada Eesti aasta auto 2018 tiitel, praktilisus ja maastikusuutlikkus, saame tulemuse, mis mõjub kui gurmeeroog eestlaste toidulaual: parimad palad meie kõigi lemmikkastmes. Just sellisena võiks iseloomustada uut Opel Insignia Country Tourerit.

    Mootor: 2,0 R4 turbodiisel, 1956 cmVõimsus: 170 hjPöördemoment: 400/1750–2500 Nm/rpmTippkiirus: 218 km/hAeg 0–100 km/h: 9,4 sKeskmine kütusekulu: 6,0 l/100 kmKäigukast: 8 ATKaubaruumi maht: 560–1665 lMudeli hind alates: 30 930 € Opel Insignia Country Tourer hind alates: 24 500 € (1,5 Turbo bensiin 140 hj)Allikas: www.opel.ee

    Uus Opel Insignia suutis teha seda, mida vaid vähesed autod suudavad: tuua juba teist aastat järjest Opeli kollektsiooni Eesti aasta auto tiitlikarikas. Aasta tagasi kuulus see teadupoolest Opel Astrale. Insignia on saanud kiita nii sõiduomaduste, mahutavuse, uute tehnoloogiate kui ka disaini poolest. Eeskätt on kõiki proovisõitjaid aga võlunud tema IntelliLux LED maatriksesituled, millega varustatud autoga sõitmine on meie põhjamaises sügistalves justkui uute prillide soetamine: nägin ju enne ka, aga pilt on kohe palju selgem!  
    Tõepoolest, tema 32 LED-dioodi suudavad teha autoesise valgeks kuni 400 meetri ulatuses ja kui vastu tuleb teine sõiduk, siis ta justkui lõikab selle asukoha välja, jättes ülejäänud ümbruse endiselt valgustatuks. See on nähtus, mida peab lihtsalt ise proovima. Kes on seda kogenud, see mõistab.
    Suur samm premium-auto suunas
    Et säärased esituled olid alles hiljuti Mercedes-Benz S-klassi ja teiste luksusautode privileeg, on vaid üks tõestus, et Opel on oma Insigniaga astunud suure sammu premium-segmendile lähemale. Universaalkerega Sports Toureril baseeruv Country Tourer on 5004 mm pikk, ta edestab ka oma baasmudelit 18 mm-ga, rääkimata enamikust konkurentidest. Näiteks uus Volvo V90 on Insigniast lühem tervelt 68 mm ja pigem ongi Insignia Coutry Tourer oma pikkuselt juba otsapidi luksusautode mängumaal.
    See omakorda võimaldab pakkuda autos lahedat olemist nii sõitjatele kui ka pagasile, samuti on pandud suurt rõhku müraisolatsioonile ning materjalide valikule. Premium-klassile omaseid nähtuseid leiab selle auto juurest palju: Bose Premiumi helisüsteem, info kuvamine esiklaasile, intelligentne püsikiirusehoidja, rajajälgimise süsteem koos rooli korrektsiooniga, jalavibutuse peale avanev tagaluuk (koht, kus täpselt jalaga vehkida, kuvatakse maapinnale), 8-astmeline automaatkäigukast, mis suudab mistahes kiirusel edastada veojõudu võimalikult efektiivselt jne, jne. Kõike olemasolevat on siinkohal võimatu üles loetleda.
    Intelligentne vedrustus ja nelikvedu
    ar nähtust, millel pikemalt peatuda, selle auto juures aga siiski on ning mõlemad nad on otsesemalt või kaudsemalt seotud sõiduga maastikul või metsavaheteel. Esiteks muidugi vedrustus. Kehvad teed eeldavad pehmemat kulgemist ning selleks on Country Toureril saadaval FlexRide’i intelligentne vedrustus. Saadaval on kolm erinevat asendit, mis vastavalt teeoludele kohandab lisaks vedrustusele ka rooli, gaasipedaali, automaatkäigukasti ja veojõukontrolli tööd.
    FlexRide andurid jälgivad pidevalt teepinda ja auto liikumist ning need seadistavad amortisaatoreid 500 korda sekundis. Standard-režiimis kohandub süsteem vastavalt teeoludele ja juhi sõidustiilile ise, Tour-asend muudab auto pehmemaks ja mugavamaks ning Sport vastupidi jäigemaks ja sportlikumaks. Igatahes on metsavahelisel teel Tour-asendis sõitmine tõeline lust ning tavamudelist 25 mm kõrgem kliirens muudab selle ka piisavalt muretuks ning turvaliseks. Kurvilisel teel Sport-asendis kiiremat sõitu tehes suudab auto aga kõiki maasturigeene suurepäraselt varjata.  
    Teine huvitav nähtus on uus Twinsteri isekohanduv nelikvedu. See suudab jagada veojõudu mitte üksnes esi- ja tagasilla vahel (vajadusel kuni 100% sinna-tänna), vaid ka vasaku ja parema ratta vahel. Teisisõnu suudab ta suunata veojõu täpselt sellele rattale, millel on parajasti kõige parem haakumine. Sealjuures ei pidurda ta neid rattaid, millel haakumist ei ole, vaid suunab rohkem veojõudu neile, millel seda on.
    Ja kui maastikusõidule juba jutt läks, siis loomulikult käivad asja juurde ka n-ö kõikjal sõitjale omased plastist koopaservad, hõbedased kaitsmed esi- ja tagapampri alaservas jms. Ehk kõik, mis country-teemaga kaasneb, on selle auto puhul olemas. Enamgi veel!TUTVU MEIE LIPULAEVA PEREGA!
    Vaata videosid!
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Tesla juhi Hiina visiit kergitas aktsia hinda
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.