• OMX Baltic−0,38%292,1
  • OMX Riga−0,09%889,93
  • OMX Tallinn−0,39%1 856,17
  • OMX Vilnius−0,25%1 135,09
  • S&P 5000,64%5 675,12
  • DOW 300,85%41 841,63
  • Nasdaq 0,31%17 808,66
  • FTSE 1000,56%8 680,29
  • Nikkei 2251,57%37 984,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,04
  • OMX Baltic−0,38%292,1
  • OMX Riga−0,09%889,93
  • OMX Tallinn−0,39%1 856,17
  • OMX Vilnius−0,25%1 135,09
  • S&P 5000,64%5 675,12
  • DOW 300,85%41 841,63
  • Nasdaq 0,31%17 808,66
  • FTSE 1000,56%8 680,29
  • Nikkei 2251,57%37 984,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,04
  • 16.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pankrotihaldur ponnistab RASi Ookean väärtust tõsta

Kopli sadama, Pärnu kalakombinaadi, 12 laeva ja autobaasi tagasivõitmine suurendaks Ookeani väärtust mitu korda. Mägi hinnanguil on Ookeani väärtus praegu 50--100 miljonit krooni, kuid pankrotimenetluses esitatud nõuete arv ületab 556 miljonit krooni. 1993. aastal riigi poolt Ookeani bilansist välja viidud Kopli sadam ja Pärnu kalakombinaat vähendasid Ookeani väärtust tuntavalt ja halvendasid Mägi sõnul otseselt võlausaldajate huve.
Ka Ookeani endine haldusnõukogu esimees Feliks Undusk kinnitas, et eeskätt Kopli sadama väljaviimine Ookeani bilansist kahjustas oluliselt Ookeani majanduslikku seisu. «Tundus, et riik tegi kõik selleks, et jätta Ookean halba seisu,» lisas Undusk. «Tallinna sadam kasseeris Ookeanilt endise omandi ehk Kopli sadama kasutamise eest suuri summasid, mis halvendas Ookeani niigi halba olukorda.»
Eksperdid hindavad Kopli sadama väärtust kümnetele miljonitele dollaritele. Sadama tagasivõitmine suurendaks seega oluliselt võlausaldajate võimalust raha tagasi saada.
«Siin peaks ikkagi lähtuma sellest, et kui ettevõttel on 550 miljoni krooni eest kohustusi, siis ei saa tema vara vasakule ja paremale jagada,» arvas Arno Mägi. «Millegagi peab kohustusi ka täitma, kui üle jääb, siis võib jagada. Riik on ise sellise seaduse kehtestanud ja mina pean seda haldurina täitma.»
Pärnu kalakombinaadi tagasisaamiseks puuduvad nüüd Ookeanil võimalused, sest see erastati kaks aastat tagasi ligi 20 miljoni krooni eest. Samas on võimalus see summa riigilt tagasi nõuda.
Arvestades asjaolu, et riik on maksuameti ja haigekassa kaudu suurim Ookeani võlausaldaja, ei välista Arno Mägi probleemi kohtuvälist lahendamist. «Minu seisukoht on, et võimalikult vähe kohtuprotsesse ja võimalikult rohkem lahendusi kompromissi kaudu,» kinnitas Mägi. «Nii võidavad võlausaldajad ja kogu protsess.»
Arno Mägi arvates ei ole võimatu ka pankrotimenetluse ajal müüdud üheksa laeva ning täitevbüroo kontrolli all üliodavalt müüdud Ookeani autobaasi tagasivõitmine. Ookeani tegevjuhtkond müüs vahetult enne pankroti väljakuulutamist üheksa laeva 46 miljoni krooni eest Ookeani töötajatest moodustatud ASile Kalibur F. Saadud rahaga maksti Ookeani peadirektori Jakob Rangi sõnade kohaselt võlad Eesti pankadele, töötajatele ning saadi ettevõttele vajalikku käibekrediiti. Samas on Mägi sõnul selline pankrotipesaväline võlgade kustutamine pankrotimenetluse ajal seadusevastane. Ta usub, et tehing on tagasivõidetav ja plaanib ka kriminaalasja algatamist.
«Me ei saa nõustuda sellega, et pankrotimenetluse ajal müüdi osa vara Ookeani lähikondsetele ja osa liiga madala hinnaga,» kinnitas Mägi. Halvem on olukord kahe LAVis arestitud laevaga ja Indias paikneva laevaga. «Raske on nende saatust prognoosida,» rääkis Mägi. «Kas saame pankrotivara hulka mitukümmend miljonit krooni või mitte midagi, kanname ainult kulusid ja laevu tagasi ei saa. Aga et tegu on väga suure varaga, ei saa sellest mööda minna.»

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele