• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.04.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millega saata Venemaale konteinerit?

Venemaale konteineri saatmiseks on kaks omavahel konkureerivat võimalust: auto- ja raudteevedu. Viimast soodustab korralik raudteeühendus Moskvaga.
Autoveo plussiks on kiirus ja uksest ukseni teeninduse võimalus. Raudteel veetakse kaupu linnast linnani, mistõttu peab tegema ümberlaadimisi ning lõplikult koorma kliendi kätte toimetama autoga. Kui kõik dokumendid on korras ja kauba tellinud firma tegevus on legaalne, siis läheb autoga veos kohale kolme päevaga. Raudteega alla nädala arvestada ei saa.
Turvalisuse küsimus on vaieldav. Autode puhul võib turvameeskonna piirilt kaasa tellida. Kui on kallid kaubad, siis tavaliselt nii ka tehakse. Teiseks on autovedude puhul olemas autojuht ja kindel firma, kes konteineri eest vastutavad. Raudtee puhul öeldi juba nõukogude ajal, et ta on riik riigis. Ka praegust Venemaa raudteed on väga raske vastutama panna. Rongi on raske rünnata, kuid röövimised toimuvad jaamades ja depoodes mingil määral raudtee enda teadmisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raudtee eelis on, et ta on võrreldes autovedudega kolmandiku võrra odavam. Siberisse oleme saatnud kaupa isegi poole võrra odavamalt, kui see oleks olnud võimalik autoga.
Kui ei ole vaja hoolt kanda kalli kauba turvalisuse eest ja aeg ei ole tähtis, siis on kauba saatmine Venemaale raudteega soodsam.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele