Mullu teenindati umbes 300 000 reisijat ehk kümme korda vähem kui Tallinna sadam. Tänavu teenindab Riia sadam viit-kuut regulaarreisiliini.
Mais hakkab Riia ja Visby vahet kolm korda nädalas käima reisipraam, kord nädalas võib Riiast asuda teele Saksamaa poole. Plaanis on avada reisiliin Taani ja Rootsi ning liin Riia--Stockholm--Kopenhaagen.
Riia reisisadam on ähvardanud lõpetada Rootsi-Läti ühisfirma Baltic Terminals (BT) tegevuse ning on vaidlustanud selle ehitatud uue reisiterminaali.
Reisisadama direktor Henrijs Buks-Vaivads süüdistab BTd Riia reisilaevanduse blokeerimises ning soovib, et BT sadamast kaoks.
Nii Norrköpingi kommunaalnõunik Göran Ferm kui Rootsi osanik BTs Baltic Development imestavad, et Riia reisisadam ähvardab neid kohtuga ajal, mil tüli hakkab valitsustasandil lahenema.
Nimelt on pooled üksmeelel selles, et sõltumatu rahvusvaheline audiitor kontrolliks kõiki vaidlusaluseid küsimusi, mis on seotud BT loomisega.
Läti valitsus nõuab, et Nõukogude ajal asutatud BT kohandaks oma põhikirja iseseisva Läti seaduste järgi ja lubaks Läti-poolele aktsiate kontrollpaki.
Rootsi-pool on valmis nõudmised rahuldama, kuid ühisfirma Läti osapool, Riia kommertssadam, on neist kompromissidest keeldunud.
Riia reisisadama asutas Riia linn selleks, et panna omal käel käima lõbusõidulaevandus, kui olukord BTga on ummikusse jooksnud. Göran Ferm eitab süüdistusi, et BT on teadlikult takistanud Norrköpingi sõpruslinna Riia reisilaevaliiklust. DI