Möödunud nädalal Poolas visiidil viibinud teede- ja sideminister Kalev Kukk kohtus Poola sideministri Andrzej Zielinskiga. Peamiselt arutati Eesti autovedajate poolt NMT ja GSM mobiiltelefonide ning Citizen Band jaamade kasutamist Poolas.
Tõenäoliselt sõlmitakse käesoleva aasta juunis Eesti ja Poola NMT operaatorite vahel leping, mis võimaldab edaspidi Eestis liitumislepingu sõlminud mobiiltelefonide omanikel kasutada aparaate ka Poola territooriumil. Samuti kavatseb Poola lähikuudel käivitada oma esimese GSM-võrgu. Mobiiltelefonide kasutamisvõimalus leevendaks Eesti reisibusside ja transiitveokite julgeoleku ning turvalisuse probleeme Poola maanteedel.
Citizen Band raadiojaamade suhtes tuleb kahe maa elekterside inspektsioonide vahel sõlmida kokkulepe, mis lubaks edaspidi Eesti autojuhtidel Poolas neid jaamu kasutada. Teede- ja sideminister Kalev Kukke Poola visiidil saatnud Eesti elekterside inspektsiooni tehnilise regulatsiooni- ja normideosakonna juhataja Ervin Roodese kinnitusel saadetakse lähiajal Poola ülevaatamiseks raadiojaamade kasutamise tingimused.
Analoogsed tingimused saadetakse ka Lätisse, Leedusse, Soome, Rootsi ja teistesse riikidesse, valmistamaks ette raadiojaamade kasutamise lepinguid. Praegu ei ole Eestil vastavat lepingut ühegi riigiga. ÄP
AS DHL International Eesti kavatseb maikuu jooksul, pärast vastava täiendõppe lõppemist, hakata pakkuma teenust, kus saadetise eest tasub kauba saaja. Teenuse kasutamiseks peab klient DHL International Eesti müügijuhi Margit Härmsoni sõnul saavutama kindla kokkuleppe kauba saajaga arve tasumise osas ja kirjutama saatelehele tähed TC. Kui kauba saaja siiski loobub saadetise eest ise tasumast, esitatakse arve saatjale.
Esialgu toimib süsteem vaid Eestist välja minevate saadetiste puhul. ÄP
Rahvusvahelise ekspedeerijate assotsiatsiooni (FIATA) juriidiline nõukogu arutas vedajana tegutseva ekspedeerija vastutuse kindlustamisele (FBL-kindlustusele) esitatavaid nõudeid. Esialgu soovitatakse FIATA liikmesorganisatsioonidel ehk rahvuslikel ekspedeerijate assotsiatsioonidel hoolikalt uurida oma liikmete kindlustuspoliise, et vastutus FIATA saatelehtede puhul oleks piisavalt kaetud.
Mais hakkab ka Eesti ekspedeerijate assotsiatsioon (EEA) koostöös Salva kindlustusega tegema FBL-kindlustust. EEA peasekretäri Ain Kiisleri sõnade kohaselt on FBL-kindlustuse puhul probleemiks ühtsete standardite puudumine. Praegu ongi FIATAs arutusel nende standardite väljatöötamine. ÄP