• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−1%5 783,39
  • DOW 30−0,82%41 516,76
  • Nasdaq −1,31%18 677,47
  • FTSE 100−0,58%8 688,14
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−1%5 783,39
  • DOW 30−0,82%41 516,76
  • Nasdaq −1,31%18 677,47
  • FTSE 100−0,58%8 688,14
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • 21.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Takso Helsingisse

«Kui siiani tegi helikopter vaid VIP-lende, siis nüüd võib sellega lennata igaüks, kes soovib,» ütleb Tõnis Lepp lennupääste koordinatsioonikeskusest.
Agusta lennuomadused on omal nahal järele proovinud ka president Lennart Meri. Viimati tellis ta kopteri sõiduks Soome siis, kui põhjanaabrite juures pidi algama üldstreik. Kui selgus, et streiki ei tule, otsustas Meri siiski lennuki kasuks.
Helikopteri tellimiseks on võimalik siiasaabumine varem kokku leppida või reserveerida kopter endale üheks kindlaks päevaks. Viimane tuleb aga kallim.
«Tuleb vaid meile helistada ning kui kopter on vaba, ootab ta teid umbes tunni aja pärast Tallinna lennujaamas,» väidab Lepp. Samas tunnistab ta, et kui helikopter lendab Eestisse tühjalt, tuleb tellijal tasuda Soome firmale Helikopteripalvelu OY siialennu eest.
Arvestades, et helikopter võtab peale kuus reisijat, maksab lennutund ühele inimesele umbes 3300 krooni. Kuna kopter lendab kiirusega ligi 250 kilomeetrit tunnis, jõutakse Soome lahe ühelt kaldalt teisele 20 minutiga.
«Kopteriga lendamine tuleb lõppkokkuvõttes odavam kui lennukiga,» märgib Lepp.
Lepa sõnul on mitmed helikopteripiloodid rääkinud, et president Meri armastab lennu ajal piloodi kõrval istuda ja võimalusel juhtimises kaasa lüüa.
Kui lennuk ei maandu päris Helsingi kesklinnas, siis helikopteriga on see võimalik, lausub Tõnis Lepp. Tema sõnul otsitakse ka Tallinna südalinnas kohta, kuhu kopter võiks maanduda.
«Väga tõenäoline, et varsti võite Helsingi kesklinnast õhku tõustes avastada, et maandute hiljem Tallinnas Olümpia hotelli katusel,» ütleb Lepp. Tema sõnul saab Olümpia hotelli katusele maandumisplatsi rajamise projekt iga päevaga rohkem tuult tiibadesse. «Hotellile asi igatahes vastumeelt pole,» teab ta öelda.
Olümpia hotelli tehnikadirektori Jaan Tombi sõnul tuleb enne projekti elluviimist lahendada hotelli katusel olevate raadiojaamadele kuuluvate antennide küsimus. Tema väitel on tõenäosus, et maandumiskoha projekt hotelli katusel tööle hakkab, 50 protsenti.
«Hetkel uurime, milline on muu maailma praktika,» lisab Tomp.
Oluline on pöörata tähelepanu ka kogu projekti tasuvusele, sest selge on see, et välismaalt hakatakse kopteritega siia lendama vaid Helsingist ja äärmisel juhul Stockholmist, ütleb Tomp.
Oma toetuse ettevõtmisele on andnud Eesti lennuamet, väidab Lepp. Tema ütlusel pidas Olümpia hotelli maandumiskohana sobilikuks ka helikopteri piloot.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele