Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rõiva- ja kingamess toob kokku Eesti suuremad tootjad
Osa Eesti suuremaid rõivatootjaid nagu AS Baltika, AS Sangar, Trendtekstiil AS (Ivo Nikkolo rõivad) ja AS Elina pole seekordsel messil esindatud oma näituseboksiga, vaid võtavad osa ainult trendietendustest.
Messi tegevdirektor Anu Kikas nimetas selle põhjuseks firmade müügistruktuuride väljakujunemist ja täitunud tootmisvõimsusi.
Kui viimasel kahel aastal kasvas rõiva- ja kingamessi osavõtjate arv kiiresti, siis nüüd on see stabiliseerunud 110--120 firma juures, lausus messi projektijuht Asse Sild. Peamine põhjus, miks messil osalejate arv ei kasva, on toodangu turustamisraskused, käibevahendite nappus, importtoodangu surve ja väliskaubanduse kasvu aeglustumine, eriti rõivatööstuses, tunnistas Sild.
Kesk-Euroopa tootjate huvi messi vastu tõuseks oluliselt, kui Eesti kaudu oleks võimalik müüa toodangut Venemaale, lausus Anu Kikas. Messil on esindatud kõik peamised Eesti tootjad, samuti Soome, Rootsi, Taani, Läti, Leedu, Saksamaa ja Korea firmad.
«Kuigi tootjad on Venemaa turust huvitatud ja ka sealsed vahendajad tahaksid meie messil osaleda, on Venemaalt tulijate viisaküsimus niivõrd bürokraatlik, et selle pärast jäävad paljud külalised Venemaalt saabumata,» lisas Kikas.
Eelmisel aastal osales messil 4500 hulgiostjat. Sellel aastal loodetakse huvitatud firmade arvu kasvu kuue tuhandeni.
Balti rõivamess on toimunud alates 1993. aastast ja koos kingamessiga korraldatakse selliseid näitusi kaks korda aastas.