• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüük 1996. a

Ehkki Eestis müüdi 1996. aastal kõige enam Toyotasid -- 856 -- on tänu 317 Eestist välja müüdud Toyotale Eesti turul edukamad siiski Honda ja Ford.
ÄPni jõudsid andmed mullu Eestis müüdud 6450 auto kohta, kuid andmeid «risustab» ca 600 Eestist välja müüdud autot. Seega oli Eesti uute autode turu mahuks üle 5800 sõiduauto ja kaubiku.
Kui arvestada ka neid Ladasid, mis meie tabelis esindatud Lada Eesti ja Lada keskus ning teised Lada müüjad (Belesta, Nolmette jt) Eestist välja müüsid, tõuseks Lada esimeseks ja Eesti kogumüük üle 7500 auto. Kuna aga Ladade Vene-äri käib suures osas paberil ja täpseid numbreid ei soostu kõik müüjad ütlema, ei saa me neid autosid arvestada ka üldkokkuvõtetes. Ladade müük on viimastel kuudel siiski langenud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuel aastal eraldame üldtabelist kaubikud. Mullu moodustasid need suure osa Fordi ja Mercedese müügist. Vaid sõiduautosid vaadeldes olid Eestis mullu edukaimad Honda, Toyota ja Nissan.
Tähelepanelikud tabeli jälgijad märkavad, et novembrikuisele tabelile detsembri tulemusi liites ei saa neid arve, mis tabelis. Autofirmade arvepidamise ebatäpsuse tõttu avaldasime selle arvu, mida autofirma ise nimetas oma 1996. aasta läbimüügiks. Mõni auto on seetõttu «juurde tekkinud», mõni «ära kadunud».
Uute firmadena on tabelis AS Pleione, kes lükkas käima Daewoode müügi ja Pärnus Mazdasid ja SsangYonge müüv AS Vilojett.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele