• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 07.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurents Soome lahel

Silja Line'i tegevdirektor Lars Wendelin rääkis, et Tallinna--Helsinki liinil sõitev Silja Festival lõpetab liiklemise 1. aprillil ning samaks ajaks on tõenäoliselt ka määratud, kas firma toob sügisel liinile ka uue laeva.
Vaatamata Silja Festivali lahkumisele ei tohiks Wendelini sõnul nende turuosa langeda, sest liinile jääv reisilaev Wasa Queen võtab lisaks oma reisidele üle ka seni Silja Festivali tehtavad reisid.
Wendelini sõnutsi hakkab tulevikus põhikonkurents Tallinna ja Helsinki vahelises laevaliikluses toimuma ikkagi Hansatee, Silja Line'i ja Viking Line'i vahel. Lähiajal hakkab Wendelini hinnangul konkurentsi kindlasti tihendama Hansatee plaan tuua turule kolmas laev. Tema sõnul annab see Hansateele kindlasti võimaluse võita tagasi osa turust, mille nad viimase ajaga on kaotanud. Uus laev võidakse prahtida

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viljar Jaamu rääkis, et praegu pole veel selge, kas firma ostab uue laeva või hoopis prahib (rendib). Kuna sobivad laevad maksavad miljard krooni, kaalutakse tõsiselt prahtimise varianti. Tema sõnul ei prahi laeva mitte Hansatee isiklikult, vaid mõni tema tütarfirma. Peale uue laeva tuleb liinile katamaraan.
Kolmapäeval ei arutanud erastamisagentuuri nõukogu ASi Eesti Merelaevandus taotlust võtta Ühispangalt 30 mln kr laenu ja investeerida see Hansatee aktsiakapitali.
Eesti Merelaevanduse juhatuse esimees Toivo Ninnas ütles, et hetkel kaalutakse laenutaotluse uut esitamist agentuurile.
Ligi kaks korda kasvas veebruaris reisijate arv ka reisilaeva Vana Tallinn liiklust korraldaval TH Ferriesil. Firma juhi Henn Ruubeli sõnul on tegu plaanipärase tulemusega. Samas ei toonud reisijate arvu kasv tema väitel firmat veel kahjumist välja. Vähemalt nullkasumisse loodab Ruubel jõuda aasta lõpuks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele