Silja Line'i tegevdirektor Lars Wendelin rääkis, et Tallinna--Helsinki liinil sõitev Silja Festival lõpetab liiklemise 1. aprillil ning samaks ajaks on tõenäoliselt ka määratud, kas firma toob sügisel liinile ka uue laeva.
Vaatamata Silja Festivali lahkumisele ei tohiks Wendelini sõnul nende turuosa langeda, sest liinile jääv reisilaev Wasa Queen võtab lisaks oma reisidele üle ka seni Silja Festivali tehtavad reisid.
Wendelini sõnutsi hakkab tulevikus põhikonkurents Tallinna ja Helsinki vahelises laevaliikluses toimuma ikkagi Hansatee, Silja Line'i ja Viking Line'i vahel. Lähiajal hakkab Wendelini hinnangul konkurentsi kindlasti tihendama Hansatee plaan tuua turule kolmas laev. Tema sõnul annab see Hansateele kindlasti võimaluse võita tagasi osa turust, mille nad viimase ajaga on kaotanud. Uus laev võidakse prahtida
Artikkel jätkub pärast reklaami
Viljar Jaamu rääkis, et praegu pole veel selge, kas firma ostab uue laeva või hoopis prahib (rendib). Kuna sobivad laevad maksavad miljard krooni, kaalutakse tõsiselt prahtimise varianti. Tema sõnul ei prahi laeva mitte Hansatee isiklikult, vaid mõni tema tütarfirma. Peale uue laeva tuleb liinile katamaraan.
Kolmapäeval ei arutanud erastamisagentuuri nõukogu ASi Eesti Merelaevandus taotlust võtta Ühispangalt 30 mln kr laenu ja investeerida see Hansatee aktsiakapitali.
Eesti Merelaevanduse juhatuse esimees Toivo Ninnas ütles, et hetkel kaalutakse laenutaotluse uut esitamist agentuurile.
Ligi kaks korda kasvas veebruaris reisijate arv ka reisilaeva Vana Tallinn liiklust korraldaval TH Ferriesil. Firma juhi Henn Ruubeli sõnul on tegu plaanipärase tulemusega. Samas ei toonud reisijate arvu kasv tema väitel firmat veel kahjumist välja. Vähemalt nullkasumisse loodab Ruubel jõuda aasta lõpuks.