Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopast unistamise asemel tuleks teha tööd

    Raske on leida midagi eba-määrasemat, laialivalguvamat ja arusaamatumat, kui seda on Eesti integreerumine Euroopa Liiduga, mida meie poliitikud ja rohkearvuline ametnikkond järjest agaramalt oma missioonivankri ette rakendada püüavad. Ainult et see vanker kipub viimaste europarlamendist tulnud teadete kohaselt vägisi kraavi vajuma, purustades senised unelmad ja lootused astuda igati võrdväärsena Euroopa riikide perre.
    Äripäev on korduvalt juhtinud tähelepanu sellele, et iga hinna eest Euroopa Liidu liikmeks pürgimine ja eurodirektiivide pimesi järgimine ei saa olla eesmärgiks omaette. Meil on ka mitmeid muid võimalusi tõestamaks oma vajalikkust Brüsseli bürokraatiamonstrumile, kui leitakse, et seda tõesti vaja on.
    Soovist ELiga julgeolekukaalutlustel liituda võib kuidagi aru saada. Psühholoogiliselt pole just kerge istuda kahe suure vahel, teadmata mida tulevik toob. Eriti, kui idast ei osatagi enam muud kui halba oodata.
    Teisalt on oht, et kui EL liidab endaga järjest uusi riike, sealhulgas kunagi ka Venemaa, kaob tema esialgne taotlus olla eelkõige majandusliit, mis on võimeline konkureerima USA ja Jaapaniga.
    Liit võib kujuneda moodustiseks, milles suurriikidel on õigused, väikestel ainult kohustused, nagu see oli kadunud NSVLi ajal. Sellisest moodustisest julgeolekugarantiisid otsida muutub aga vägagi küsitavaks.
    Kui julgeolek on enam-vähem tõsiseltvõetav argument, siis ihkamine ühtsesse majandusliitu tekitab küll küsimuse, kas see on Eestile üldse kasulik.
    On ju üldteada tõsiasi, et lii-tumisega kaasneb tugev normeerimine. Turg on küll suur, kuid mängureeglid, mis kehtestatakse, pole meie ettevõtjaile kaugeltki tasku- ega jõukohased.
    Tekib olukord, kus siinne ärimees on Euroopa viimaste hulgas ja jääb sinna kauaks, sest ta on startinud hiljem ja konkurentidest palju viletsamalt positsioonilt.
    Lisaks hakkavad teda kummitama arutu bürokraatia, suurenevad maksud ja pikenevad loetelud eeslitest, muuladest ning teistest issanda loomadest, kes pole ELi väga oodatud.
    Selle taustal on raske inime-si veenda ELiga liitumise vajalikkuses nii, nagu seda meie poliitikud teevad. Iga valitsus on lubanud kiirendada eurointegratsiooni, iga eurominister omakorda on pidanud tähtsaks rahvavalgustuslikku aspekti, kuid tulemuseta. Informatsioon Euroopa Liidust ei liigu ja diskussiooni sel teemal ühiskonnas ei teki.
    Kuna igasugune ELi-teemaline selgitustöö ei kannata kriitikat, siis võiksid ametnikud Brüsseliga flirtimise ja kohvipaksult liitumisennustuste lugemise asemel suunata oma jõud hoopis pakilisemate asjade lahendamisele.
    Tugevdame piirivalvet ja politseid. Edendame infrastruktuuri, et kasvatada otseinvesteeringuid. Viime sisse maksuvabastusi jne. Pimesi ELi poole liikumise asemel võiksime endale eesmärgiks seada paremini elada. Kui see eesmärk on saavutatud, siis on aega mõelda ka liitumise peale.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.