Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Civic VTi tahab kõrgeid pöördeid

    Kui enamik autotootjaid paneb oma tippmudelitele -- nn GT- ja GTi-mudelitele -- «aiste vahele» 2-liitrise jõuallika, siis Honda piirdub 1,6-liitrisega ja nimetab seda VTi-ks. Honda mootorite «kõrgepöördelisuse» juures on 1,6-liitrine VTi siiski sama võimas kui enamik suurema kubatuuriga konkurente. Maailma autotööstuses praegu toodetavate 1,6-liitriste seeriamootorite seas ringi vaadates suudavad Hondaga sammu pidada vaid Mitsubishi ja Toyota, kelle 1,6-liitrised jõuallikad annavad ka 160--175 hj välja.
    Ajal, mil autod ühenäoliseks muutuma kipuvad, on Hondal õnnestunud isikupära säilitada nii salongis kui välisilmes. «Tigedanäolised» esituled annavad arvamusavalduseks vaid kaks võimalust -- need kas meeldivad või mitte.
    Erinevalt tava-Civicust on VTi armatuurlaud rõhutatult sportlik, kasutatakse näiteks punase valgustusega näidikuplokki. Päris harjumuspärane polnud pilt ka 1,4-liitrise Civicu roolis, kus näidikuploki kujunduses oli kasutatud lillat värvi. Tulemus mõjus üsna külma ja kõledana. Kuna 1,4-liitrise mootoriga baasmudel (hetkel kogu Eesti enimmüüdud mudel) on tagasihoidliku varustusega, süvendas lilla värv seda tunnet veelgi.
    Vaatamata teise turvapadja olemasolule mahub Civicusse täiesti rahuldava mahuga pardalaegas -- asjad, mida sageli ühendada ei õnnestu. Civicu teine turvapadi asub sarnaselt näiteks Nissan Primerale küll armatuulaual «näoga üles», kuid ei riiva põrmugi silma.
    Kolmeukseline VTi osutub väga erksaks. Auto lausa nõuab kõrgetel pööretel sõitu ja käitub siis kui herilane. Kaht erinevat keretüüpi -- kolmeukselist luukpära ja neljaukselist sedaani -- võrreldes torkas kohe kõrva kolmeukselise mudeli lubamatult kõrgem müratase, kusjuures see ei tulene mootorite erinevusest -- põhimüra kandus sisse teepinnalt.
    Ehkki väliselt tundub kolmeukseline Civic väike, on teljevahe sama mis sedaanil ja suuremgi kui Prelude'il. Kolm inimest on võimalik pärast esiustest sisse pugemist ilma probleemideta tagaistmele mahutada.
    VTi ja Prelude'i jäikust võrreldes selgub pisukese ootamatusena, et tunduvalt sportlikuma välimusega Prelude on «pehmem». Päris sportauto mõõtu VTi jäikus siiski välja ei anna, liigset raputamist kartmata kannatab ka kehvemal teel ette võtta üsna pikka otsa.
    Kuna VTi-ga tuli osaleda ka Leedu autonäituse raames peetud vigursõiduvõistlustel, kartsime kohe, et siin võib 169 hj ja suhteliselt suur teljevahe hoopis kahju tuua. Ülikäänulisel rajal peetud võistlus tõestas, et nii see oligi, tunduvalt paremini said takistuste vahel «jõnksutamisega» hakkama näiteks Veho Eesti konkurendid Nissan Baltist, kes eelmisel aastal Almerat kasutanuna nüüd hoopis Micrat eelistasid.
    Linnas sõelumiseks on VTi igati omal kohal, probleemiks vaid see, et kiirus liiga kergesti kätte tuleb.
    Parklas manööverdamisel võivad segama hakata auto suhteliselt tagasihoidlikud manööverdusomadused. VTi pöördering (10,8 m) on omas klassis suuremaid. Seda oli tunda juba enne võistlust, kui parklast järsemaks väljapöördeks tuli tagurpidikäiku kasutada. Mõnevõrra segas kiiret rooli keeramist ka rooli kuju -- rooli allosas on vähe rõngaosa, kätel pole haaramisruumi ja pidevalt jääb käe alla helisignaali lüliti. Tavalisel sõidul see probleeme ei tekita.
    Civicu teelpüsivus on väikeauto kohta väga hea, kiirteel katseliselt proovitud üle 200 km/h kiiruse juures säilis pisikese auto kohta üllatavalt kindel tunne. Mootor on hea momendiga, ka suurtel kiirustel säilib kiirendusvõime isegi viienda käiguga. Kui vahepeal tuli 1,4-liitrise Civicuga 1,6-liitrisel VTi-l «sabas» püsida, oli vahe eriti märgatav möödasõitudel -- tuli märksa enam siduri ja käigukangiga «võimelda», et samas taktis püsida.
    Kõrvaliste näib olevat Hondade mitte kõige mugavam koht. Istmepadi oli pisut lühikesevõitu nii Prelude'il kui Civicul. Miinuspoolele võib kanda ka selle, et konkreetsel VTi-l turvavöö kõrgust timmida ei saanud (tava-Civicul sai). Et kaassõitja kohal pea lakke ei ulatuks, tuli istme seljatuge pisut allapoole lasta. Juhiistmel õnnestus sobivaima asendi leidmine paremini ja nähtavuselegi ei olnud midagi olulist ette heita. Istmed ise on sportlikule autole kohaselt meeldivalt kausjad, pikal teel kippus selg küll väsima, aga selle võib mitte auto puudujääkide vaid minu selja iseärasuste arvele kirjutada.
    Loomulikult maksab Civic VTi märgatavalt rohkem baasmudelist. Kui odavaima 1,4liitrise mootoriga kolmeukselise Civicu saab Eestis 159 000 krooniga, siis kolmeukseline VTi maksab juba 245 000 krooni.
  • Hetkel kuum
Konsultant: inflatsioonilises keskkonnas on finantsanalüüs olulisem kui iial enne
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Eesti näeb pitsaindeksis välja kena keskmik
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Tehnoloogiaaktsiad juhtisid Wall Streeti langusele
USA aktsiaturg lõpetas kolmapäeval madalamal, vähendades tänu tehnoloogiaaktsiatele enamiku eilse kauplemispäeva tugevast kasumist.
USA aktsiaturg lõpetas kolmapäeval madalamal, vähendades tänu tehnoloogiaaktsiatele enamiku eilse kauplemispäeva tugevast kasumist.
Reaalajas börsiinfo
Saaremaa looduskosmeetika tootjad võtavad järgmisena ette Vietnami
"Keskkonna hoidmine on meil ikkagi mõtlemisviis, mitte linnukese tõmbamiseks," ütles Triinu Karolin, kelle loodukosmeetika bränd HOIA sai Eesti Väikeste- ja Keskmiste Ettevõtete Assotisatsioonilt auhinna "Ringmajanduse Kangelane".
"Keskkonna hoidmine on meil ikkagi mõtlemisviis, mitte linnukese tõmbamiseks," ütles Triinu Karolin, kelle loodukosmeetika bränd HOIA sai Eesti Väikeste- ja Keskmiste Ettevõtete Assotisatsioonilt auhinna "Ringmajanduse Kangelane".
Äripäeva Juhtimiskool: tulemuslikku meeskonda kannustab usk, et me saame koos hakkama!
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Väikeettevõtjate parim sõber oli eelmisel aastal riigikontroll
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) volikogu valis tiitli ettevõtluse sõber 2022 vääriliseks riigikontrolli.
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) volikogu valis tiitli ettevõtluse sõber 2022 vääriliseks riigikontrolli.

Olulisemad uudised

Rootsi peaminister: Türgi tragöödiat ei saa NATO liitumisega siduda
Tallinnas peaminister Kaja Kallasega kohtunud Rootsi valitsusjuht Ulf Kristersson rõhutas, et Stockholmi jõuline toetus maavärinast räsitud Türgile pole kuidagi seotud NATOsse astumisega.
Tallinnas peaminister Kaja Kallasega kohtunud Rootsi valitsusjuht Ulf Kristersson rõhutas, et Stockholmi jõuline toetus maavärinast räsitud Türgile pole kuidagi seotud NATOsse astumisega.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.