Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toyota purustas Honda rekordi
Pärast märtsi ja aprilli hiilgetulemusi, mil löödi kõik automüügirekordid, võis oodata mõningast turu rahunemist. Tegelikkuses seda ei juhtunud, sõiduautosid müüdi isegi pisut enam, tarbesõidukite müügi tagasimineku tõttu jäid absoluutarvud napilt väiksemaks.
Ehkki mitmed automüüjad kurdavad, et autode tarnimine valmistab raskusi ja mõned kliendid peavad oma autot kuid ootama, ei kajastu see müügiarvudes. Veho Eesti eelmise kuu rekord -- 126 Hondat -- püsis vaid kuu, sest mais müüdi uusi Toyotasid tervelt 168 (sellest 100 Amserv Auto). Toyota ja Honda olid taas teistest üle, järgnesid üle pika aja korraliku tulemuse saanud Opel ja Mazda. Diileritest oli Amserv Auto ees edukaim Veho Eesti (131 autot).
Kaks firmat võib tabelist maha tõmmata. Tartus likvideeritakse Forde müünud Satwot, Tallinnas tõmbab otsi kokku Lada Keskus.
5 kuu tulemuste põhjal on oma mulluse läbimüügi löönud Mazda, Volkswagen, Saab ja Jeep.
Mõningaid segadusi põhjustab sõiduautode liigitamine klasside kaupa, seda eriti üleminekul keskautodelt suurtele keskautodele. Võimaluse piiris on hetkel üleminekukriteeriumiks auto kogupikkus 4700 mm, kuid gruppide tasakaalu huvides ei ole välistatud, et see piir tuleks viia 4600 mm-ni.