Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas saada kliendina korralikku teenindust

    Eesti äris õpetatakse klienditee-nindajaid püüdlikult, kuidas käituda «raske» kliendiga. Tundub, et samaväärselt vajalikud on nõuanded, kuidas saada kliendina rahuldav teenus.
    Just nimelt rahuldav, sest hea ning väga hea teeninduseni on paljudel firmadel veel väga pikk tee minna.
    Kerge on teenindada tagasihoidlikku ja pisut kartlikku klienti, kes on õnnelik talle antud nappide vastuste ja vähese tähelepanu eest. Olukord väljub kontrolli alt siis, kui klient on järjekindel ja nõuab oma õigusi.
    Teisisõnu -- kui ta teab täpselt, millal, kuidas ja millist teenust ta soovib saada.
    Sellisel juhul on teenindaja tavapärased vastused suhteliselt kesised:
    - kahjuks te ei saa õigel ajal kaupa kätte (kaup on tellimata, tööpäev saab otsa, transporti ei ole jne);
    - laost saadeti vale kaup;
    - mis vahet seal on -- võtke sama kaup teise tooniga;
    - minge siis mujale, kui te rahul ei ole;
    - mina ei otsusta, mind pole volitatud, informeeritud jne;
    - mina ei ole tõesti süüdi, olen ainult teenindaja, mitte firma omanik.
    Jääb mulje, et tegemist on professionaalsete amatööridega, kellel ei lasu mingit vastutust oma sõnade ega tegude eest.
    Mida teha rahuldava teenuse saamiseks:
    - paluge põhjalikku selgitust kauba kohta (funktsioonid, kvaliteet, päritolu, jmt);
    - saavutage kokkulepe hinnas ja veenduge, et hinnas sisalduvad kõik maksud ja teenustasud;
    - kauba tellimisel fikseerige koos teenindajaga tellimuse sisu lepingus;
    - kontrollige tellimus detailideni (kogus, hind, tähtaeg jne.). Erilist tähelepanu pöörake tähtaja olemasolule;
    - andke teenindajale oma kontakttelefon ja nõudke enese kohest informeerimist tellimuse täitmise asjaolude muutumisel;
    - võimalusel paluge täisteenuse osutamist (transporditeenust, paigaldamist jne);
    - jääge kannatlikult ootama tellimuse tähtaega;
    - kui kauba kohaletoimetamine hilineb või olete saanud vale kauba, siis paluge teenindajat, et ta leiaks olukorrale vastuvõetava lahenduse;
    - kui teenindaja lahendust ei paku, siis paluge tungivalt järgmisest määratud tähtajast kinnipidamist või kauba maksumuse kompenseerimist, kauba ümbervahetamist teenindaja kulul või muud teile sobivat käitumist teenindajalt;
    - kui palumine ei anna tulemust ja teenindaja süüdimatud vabandused ei ole vastuvõetavad, siis tuletage teenindajale meelde tema töö põhifunktsiooni -- teenindamist ja kliendile parima lahenduse leidmist;
    - kui teenindaja teid aidata ei suuda või ei taha, siis leidke ise parim lahendus ning esitage see teenindajale korduvate julgustuste saatel elluviimiseks;
    - kui teenindaja väidab, et tal pole volitusi sellises «ebaharilikus olukorras» tegutsemiseks (st iseseisvaks mõtlemiseks), siis küsige teenindaja nime ja paluge tal teid koheselt ühendada firma tegevjuhiga;
    - enamikel juhtudel leiate olukorrale lahenduse ühises mõttevahetuses firma tegevjuhiga;
    - kui tegevjuht ei suuda aidata, siis pöörduge julgelt firma omaniku poole;
    - kui ka see ei anna soovitud tulemust, siis unustage see firma igaveseks. Rääkige värvikalt oma arvukale tutvuskonnale teid tabanud seiklustest, rõhutades amatöörfirma nime ja seda mitu korda korrates.
    Soovitus kliendile:
    - kasutage oma õigust saada teenus/kaup just sellisel viisil ja ajal, nagu teie soovite. Teenindajaid kasvatavad professionaalseteks eelkõige «rasked» kliendid.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.