• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,03%39 774,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,42
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,03%39 774,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,42
  • 23.02.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas saada kliendina korralikku teenindust

Eesti äris õpetatakse klienditee-nindajaid püüdlikult, kuidas käituda «raske» kliendiga. Tundub, et samaväärselt vajalikud on nõuanded, kuidas saada kliendina rahuldav teenus.
Just nimelt rahuldav, sest hea ning väga hea teeninduseni on paljudel firmadel veel väga pikk tee minna.
Kerge on teenindada tagasihoidlikku ja pisut kartlikku klienti, kes on õnnelik talle antud nappide vastuste ja vähese tähelepanu eest. Olukord väljub kontrolli alt siis, kui klient on järjekindel ja nõuab oma õigusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teisisõnu -- kui ta teab täpselt, millal, kuidas ja millist teenust ta soovib saada.
Sellisel juhul on teenindaja tavapärased vastused suhteliselt kesised:
- kahjuks te ei saa õigel ajal kaupa kätte (kaup on tellimata, tööpäev saab otsa, transporti ei ole jne);
- laost saadeti vale kaup;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- mis vahet seal on -- võtke sama kaup teise tooniga;
- minge siis mujale, kui te rahul ei ole;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- mina ei otsusta, mind pole volitatud, informeeritud jne;
- mina ei ole tõesti süüdi, olen ainult teenindaja, mitte firma omanik.
Jääb mulje, et tegemist on professionaalsete amatööridega, kellel ei lasu mingit vastutust oma sõnade ega tegude eest.
Mida teha rahuldava teenuse saamiseks:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- paluge põhjalikku selgitust kauba kohta (funktsioonid, kvaliteet, päritolu, jmt);
- saavutage kokkulepe hinnas ja veenduge, et hinnas sisalduvad kõik maksud ja teenustasud;
- kauba tellimisel fikseerige koos teenindajaga tellimuse sisu lepingus;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- kontrollige tellimus detailideni (kogus, hind, tähtaeg jne.). Erilist tähelepanu pöörake tähtaja olemasolule;
- andke teenindajale oma kontakttelefon ja nõudke enese kohest informeerimist tellimuse täitmise asjaolude muutumisel;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- võimalusel paluge täisteenuse osutamist (transporditeenust, paigaldamist jne);
- jääge kannatlikult ootama tellimuse tähtaega;
- kui kauba kohaletoimetamine hilineb või olete saanud vale kauba, siis paluge teenindajat, et ta leiaks olukorrale vastuvõetava lahenduse;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- kui teenindaja lahendust ei paku, siis paluge tungivalt järgmisest määratud tähtajast kinnipidamist või kauba maksumuse kompenseerimist, kauba ümbervahetamist teenindaja kulul või muud teile sobivat käitumist teenindajalt;
- kui palumine ei anna tulemust ja teenindaja süüdimatud vabandused ei ole vastuvõetavad, siis tuletage teenindajale meelde tema töö põhifunktsiooni -- teenindamist ja kliendile parima lahenduse leidmist;
- kui teenindaja teid aidata ei suuda või ei taha, siis leidke ise parim lahendus ning esitage see teenindajale korduvate julgustuste saatel elluviimiseks;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- kui teenindaja väidab, et tal pole volitusi sellises «ebaharilikus olukorras» tegutsemiseks (st iseseisvaks mõtlemiseks), siis küsige teenindaja nime ja paluge tal teid koheselt ühendada firma tegevjuhiga;
- enamikel juhtudel leiate olukorrale lahenduse ühises mõttevahetuses firma tegevjuhiga;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- kui tegevjuht ei suuda aidata, siis pöörduge julgelt firma omaniku poole;
- kui ka see ei anna soovitud tulemust, siis unustage see firma igaveseks. Rääkige värvikalt oma arvukale tutvuskonnale teid tabanud seiklustest, rõhutades amatöörfirma nime ja seda mitu korda korrates.
Soovitus kliendile:
- kasutage oma õigust saada teenus/kaup just sellisel viisil ja ajal, nagu teie soovite. Teenindajaid kasvatavad professionaalseteks eelkõige «rasked» kliendid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele