Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ELil puudub Venemaa- ja Türgi-strateegia

    Barneviki põhiseisukoht on, et ELi laienemine ida poole 10--11 riiki ei õnnestu, kui samal ajal tekib uus raudne eesriie ELi ning Venemaa ja Türgi vahele. Türgit tuleks tema arvates kohelda teiste ELi kandidaatriikidega võrdväärselt. Kandidaadid moodustaksid 33% ELi kogupindalast ja 28% rahvastikust, kuid annaks ainult 4% ELi kogutoodangust.
    Euroopa Liit ei tohi kulutada abiraha üksnes oma 10 kandidaatriigile, jättes Ukraina ja Venemaa saatuse hooleks. ELil tuleb luua strateegia Venemaa suhtes, sest kui Venemaa jääb ebastabiilseks, pole stabiilsust ka ülejäänud Euroopas, väidab Percy Barnevik, kes kuulub ELi mõjukasse lobby-organisatsiooni Euroopa firmajuhtide ümarlaud (EÜL), mis ühendab Euroopa 44 suurema firma juhti ja kelle nõu võtavad kuulda nii Euroopa komisjoni volinikud kui ka poliitikud. Komisjon oli koos läinud nädalal Brüsselis. Barnevik juhib komisjonis ELi laienemise töögruppi.
    EÜL otsustas oma kohtumisel luua iga ELi pürgiva riigi jaoks valitsust nõustav ärinõukogu. Niisugune nõukogu on juba olemas Poola, Venemaa ja Baltimaade jaoks, nüüd sai naftafirma Shell ülesandeks luua see Ungaris, Prantsuse finantsgrupp Suez Lyonnais Rumeenias ja Belgia keemiakontsern Solvay Bulgaarias.
    See nõukogu annab valitsustele nõu seadusloomes ja majanduse liberaliseerimisel, kuid ühtlasi esitab kriitilise seisukoha majanduse funktsioneerimise kohta.
    Barnevik pole rahul, et EL ei ole nõus kulutama ressursse Ukraina negatiivse arengu peatamiseks, kuid samal ajal loobib miljardeid ELi kandidaatriikide toetamiseks.
    Soome algatust ELi Põhjala mõõtme loomiseks, mille eesmärk on süvendada koostööd ELi põhjatiiva lähialadega, peab Percy Barnevik väga oluliseks ja ettenägelikuks. «Sest mis on need 2 miljardit krooni, mille Rootsi peaminister Persson eraldas Läänemeremaade koostööks, nende 500 miljardi kõrval, mis EL eraldab kandidaatriikidele lähiaastatel,» leiab Rootsi firmajuht.
    Barnevik pöörab palju tähelepanu ka Türgile ja Küprose küsimusele, mis ohustab ELi laienemist. «Küpros ei tohi määrata Euroopa saatust. Sellepärast on vale, kui Kreekal lastakse selles küsimuses dikteerida. On arusaamatu, miks Türgile ei anta teiste ELi pürgivate riikidega võrdset võimalust. Argument, et EL ei saa vastu võtta 60 miljonit moslemit, on väheveenev, sest ELis on juba praegu miljoneid moslemeid,» kuulutab Percy Barnevik.
    Emaspäeval peetud ELi välisministrite kohtumise eel ütles Briti Euroopa asjade minister Douglas Henderson: ehkki EL on väga pettunud, et Türgi esindaja ei ilmunud ELi-Türgi dialoogkohtumisele, teeb EL jõupingutusi, et taastada kontaktid Türgi valitsusega.
    Euroopa komisjoni välissuhete volinik Hans van den Broek ütles, et Kreekal on aeg loobuda vetost, mille ta pani 1996. a ELi poolt tolliliidu lepingus Türgile lubatud 415 miljoni dollari suurusele abipaketile. See näitaks head tahet Türgiga suhete parandamisel, tõdes ta. DI-DN-REUTERS-ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.