Euroopa pangandussektorile pakuvad järjest enam konkurentsi mitterahandussektori ettevõtted. Kiiresti arenev jaekaubandus ning infotehnoloogiatööstus suudavad konkureerida nii tugeva kaubamärgi, ulatuslike kliendiregistrite kui efektiivsete jaotuskanalite kaudu.
Need järeldused teeb USA konsultatsioonifirma AT Kearny oma ülevaates «The changing faces of European cross boarder retail banking».
Ülevaade põhineb intervjuudel Euroopa 46 juhtiva panga esindajatega, kelle hulgas olid Põhjamaadest esindatud S-E-Banken, Handelsbanken, Merita Bank ja Den Norske Bank.
Mitterahandussektori ettevõtted liidavad oma toote- ja teenuspakettidele järjest enam ka pangandussektori teenuseid. Kõige kaugemale on selles osas jõudnud Suurbritannia tarbekaupade ketid, nagu Sainsbury, Tesco, Safeway, Marks & Spencer ja Virgin. Infotehnoloogia vallas on finantsteenuste pakkujatest esikohal USA Microsoft, AT&T, Compuservice ja Intuit ning samuti Briti Europe On-Line.
Vaid ühe aastaga on näiteks Sainsbury kokku saanud 700 000 kontot, Tesco samas 550 000. Pakutavate toodete hulka kuuluvad pangakaardid, eluasemelaenud, tavalised laenud, eluaseme- ja reisikindlustused jm. Marks & Spencer, mis lasi kliendikaardi välja 1976. aastal, plaanib muu hulgas ka elukindlustuslepingute sõlmimist. DI