Äripäevas (09.09.) ilmu- nud Margus Tammeraja artikli pealkiri «Suurfirmadel on lihtne valida majandustarkvara» on eksitav. Eksitav on ka väide, et globaalsetest tootjatest on üks kõige tuntum Solomon Software. Ajendit ei ole tarvis kaugelt otsida -- Tammeraja & Co on Solomoni müüja.
Solomon on pärit USAst. USA ajakirja Business Finance tehnoloogiatoimetaja Stewart McKie liigitab oma raamatus «The Technology Guide to Accounting Software» majandustarkvara nelja klassi ja toob näiteid iga klassi tüüpiliste esindajate kohta. Solomon on liigitatud klass väiksemaks tooteks kui Concorde, Scala jt.
Toote klassiga eksimine on ohtlik. Madalama klassi tootega jääb klient hätta, jõudlus kahaneb, tekivad tõrked ja vead. Küsimus on süsteemi kandevõimes.
14. mail nimetas Tammeraja mulle kümmekond firmat, kes Solomoni kasutavad, neist suuri oli alla poole. Scala, Concorde'i, Exacti ja Navisioni kliente on Eestis kokku ca 50. Kui Solomon ka oleks selle klassi toode, siis mitte laialt levinud. Tammeraja nimetas neli tuntuimat programmi, kuid Eesti suurfirmadest leiab veel vähemalt teist samapalju.
Teades, et otsustusprotsess koosneb vähemalt kümnest tähtsast etapist, kus valida tuleb kümnete alternatiivide ja sadade omaduste hulgast, ei julge mina seda lihtsaks pidada.
Eksitav on veel väide, et valikut lihtsustab süsteemi avatus. Juhuslikult on ka Solomon avatud toode, siit eksitava väite ajend. Avatus võib tähendada programmikoodi, ekraanivormide, andmebaasi jne avatust kasutajale. Avatus on valikuprotsessi üks alternatiiv ja selle kasuks või kahjuks otsustades tuleb tunda riske, mida avatus/suletus endas kätkevad. Avatus on alternatiiviks kliendile, kellel on oskusi, tahtmist, raha ja inimesi tarkvara arendamiseks, ja ei saa olla alternatiiv firmale, kus puudub IT osakond.