• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 27.10.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autorid reklaamivad loengutel oma raamatuid

Tavaliselt on raamatu läbimüük kõige suurem letile ilmumise esimestel päevadel.
Tasapisi langeva nõudluse kõvera lükkab märgatavalt üles kõrgkoolis toimuv eksam.
Näiteks Rahva Raamat müüs aastaga vaevaliselt kümme ekspordi käsiraamatut. Eksami eel aga osteti kolme päevaga kümme käsiraamatut.
Erialakirjandust ostetakse kõige rohkem autori nime järgi. Näiteks tullakse küsima Maie Keremi või Mare Randveeri õpikut.
Kuigi raamatul on tihtilugu autoreid rohkem, teatakse seda peamiselt lektori nime järgi. Nimelt soovitavad autorid loengutes osta kauplusest oma raamatuid, et käsitletavast teemast paremat ülevaadet saada.
Ka siis, kui ei ole tegemist autoriga, kes parajasti mõnes kõrgkoolis õppejõuna töötab, ostetakse uusi õpikuid ikka autori nime järgi. Näiteks makro- ja mikroökonoomikaraamatud on seetõttu populaarsed.
Tõlgitud kirjandusegi puhul vaadatakse eelkõige, kes on selle teinud.
Oma menu ei ole kaotanud Maaja Vadi «Juhid juhtimisest» ega Valter Krinali «Majandusteaduse ajaloost». Mõlemad on välja andnud Tartu ülikooli majandusteaduskond. Maaja Vadi nimi on tuntuim erialakirjanduse autorite seas.
Oktoobri esimese 20 päeva jooksul enim ostetud raamatutest müüdi Ann Vihalema õpikut «Marketing. Hind, müük ja reklaam» 28 eksemplari ja õpikut «Marketing. Turg, toode ja tarbija» 24 eksemplari.
Kirjastajad väidavad, et majanduskirjandust ostetakse enim Rahva Raamatu kauplusest, sest siin on valik suurim. Üldse on lähestikku asuvate raamatukaupluste läbimüügi pingeread erinevad, nähtavasti eri sihtrühma tõttu.
1. Marketing. Hind, müük ja reklaam.
Ann Vihalem. Kirjastus Külim. 60 kr*
2. Marketing. Turg, toode ja tarbija.
Ann Vihalem. Kirjastus Külim. 113 kr
3. Teenuste marketing.
Algis Perens. Kirjastus Külim. 80 kr
4. Mikroökonoomika.
Kirjastus Tea. 89 kr
5. Turunduse juhtimine.
Mait Miljan. TÜ kirjastus. 109 kr
* jaehind on ümardatud

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele