• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.11.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reisikukrut võib kaaluda Internetis

Puhkuseks või ametisõiduks vajalike reisiteenuste hinnapakkumuste tellimiseks pole vaja töölaua tagant tõusta, sest 35st Internetis kodulehekülge omavast Eesti reisibüroost pakub seda võimalust vähemalt kaheksa.
Nagu ikka, tasub eelistada suuri ja tuntuid. Tavaliselt on nende turismiteemalised koduleheküljed piisavalt sisukad, et anda tulevasele kliendile teavet ja puhkuseideid, mida ta saab samal leheküljel oleva hinnapakkumuse tellimisega täide viima hakata sõltumatult ajast ja kohast.
Internetist hinnapakkumuse tellimine on mugav eelkõige inimesele, kes teab oma soove: lennu sihtpunkti, reisi ajavahemikku, hotelli tüüpi ja hinnaklassi. Tellimuse lähetamiseks täidetakse eelistusi lühidalt kirjeldav ankeet. Tavaliselt võtab reisifirma kliendiga detailide täpsustamiseks ühendust juba paari tunni möödudes, äärmisel juhul tööpäeva jooksul.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hinnapakkumuste põhjal valitud variandiga tasub broneeringu tegemiseks minna reisibüroosse isiklikult kohale, ehkki tundub, et ankeedist või e-postist piisab. Firmade käitumiskultuur on erinev ja võib juhtuda, et e-posti või faksi vahendusel 3 kuud ette broneeritud lennupiletit välja ostma minnes teeb reisikonsultant suured silmad, sest seda laadi kirjalikku suhtlemist pole peetud ametlikuks. Vastavalt 4. augustil 1998 tarbijakaitse seaduse raames jõustunud teeninduslepingule jääb heauskne klient kaotajaks.
Üheselt mõistetavalt ja täpselt on vormistatud Estraveli tellimusleht, mille pealkiri juba viitab kliendi täielikule vabadusele: tellimus ei ole siduv, firma saadab vaid võimalikult soodsa hinnapakkumuse. Ka Matkapunkt Traveltopi tellimuslehel on kirjas, et see ei sea kliendile kohustusi. Vaid reisisoovi detailiseeritakse vähem. Teistega võrreldes ehk liialtki lakooniline on Vespali otsetellimisleht. Kui ülejäänud bürood jätavad hotellivaliku kirjeldamiseks ruumi, siis Vespal palub vaid määratleda soovitavat majutust hotelli tärnide arvu järgi. Paraku tõlgendatakse tärnide kogust eri riikides erinevalt ja selle järgi on keeruline valida isegi suurte kogemustega rännumehel. Baltic Travel pakub kaht bürooga mittesiduvat ankeeti: individuaalpaketi ning lennu- ja transpordipiletite tellimist. Ka Baltic Toursi kodulehelt saab tellida eraldi lennupiletid ning puhkusereisi.
Põnevalt on koostatud Tiit Reiside tellimisblankett, mille vahendusel saab nõuda tosina reisibüroo enda korraldatavate talviste reisipakettide kohta täpsemat teavet ning broneerida samadele reisidele ka kohti -- klõpsa vaid õigesse lahtrisse ja saada tellimus.
Teistest erinevad on Reispassi reisibüroo ja Reisikontori leheküljed. Mitme reisibürooga koostööd tegeva Reispassi teenuse kasutamiseks tuleb sõlmida leping, mis garanteerib kliendile teenuse korrektsuse ning reisibüroole selle, et tellimus on tegelik.
Reisikontori lehel on kaks otsingumootorit: individuaalreisi ja pakettide leidmiseks. Ankeedid sisaldavad igati asjalikku infot, kuid tulemused jäävad suhteliselt kesiseks. Pakettidest õnnestub leida vaid Wris Toursi omi, neli päeva tagasi saadetud individuaaltellimusele pole aga vastust tänaseni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele