• OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,14%6 597,55
  • DOW 300,66%46 057,79
  • Nasdaq −0,52%22 216,97
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,54
  • OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,14%6 597,55
  • DOW 300,66%46 057,79
  • Nasdaq −0,52%22 216,97
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,54
  • 07.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene masuudi eksporditollid muudavad transiiti

Eesti suurima kütusetransiidifirma ASi Pakterminal juhatuse esimees Anti Oidsalu ütles, et praegu ei saa veel hinnata Venemaa ekspordimaksude mõju transiidi mahule, kuid tõenäoliselt korvab maksustatud masuutide väljaveo vähenemise kütuseekspordi struktuuri muutus.
Venamaa valuutavajadus on jätkuvalt suur ja seetõttu pole kütuse väljaveo üldine vähenemine eriti tõenäoline.
«Vene ärimeeste leidlikkust tuleb hinnata väga kõrgelt,» märkis Oidsalu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Oidsalu selgitas samas, et põhimõtteliselt võib ekspordimaksude tõus tähendada Vene kütuste konkurentsivõime langust maailmaturul, mis võib Venemaa jaoks tähendada turuosa vähenemist.
Oidsalu sõnul kehtestas Venemaa kahele masuudi-
sordile ekspordimaksu, et tagada piisav kütteõli kogus Venemaa sisemiseks vajaduseks ja suurendada raha laekumist riigikassasse. Samas ei taha Vene ärimehed kütust kodumaal realiseerida, sest raha laekumine kauba eest pole garanteeritud.
Autor: BNS

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele