• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 11.02.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kallis parkimine kaotab huvi vanalinna vastu

Tasulise sissesõidu tühistamise järel karmistunud liiklus- ja parkimiseeskirja täitmise kontroll on oluliselt vähendanud vanalinna kaupluste ja baaride müüki.
Suur-Karja tänaval asuva Nimega ja Nimeta baari omanik John McGregor rääkis, et vanalinna sissesõidukeelu tühistamine ei ole baaride käibele hästi mõjunud. «Hoopis vastupidi, selle aja jookusul on meie käive ligi 25% vähenenud,» ütles ta. «Kliendid, kes enne vanalinna sissesõidu loa ostsid ning auto Karja tänava platsile või lähitänavatele jättes meie juurde lõunatama tulid, on enamikus ära jäänud. Lõunasöögid moodustavad aga ligi poole meie äri mahust.»
Ka baaridele kauba toomisega on McGregori sõnul olukord raskemaks muutunud, sest vabaks liiklemiseks lubatud hommikutunnid kella 6--9 ei ole selleks alati sobivad. «Ülejäänud aegadel ei tohi nüüd siin enam üldse sõita, rääkimata parkimisest,» lisas ta. «Minu meelest peaks vähemalt laupäeviti ja pühapäeviti, kui inimesed linna peal käivad, liiklus siinsetel tänavatel vaba olema.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna tarnspordiameti juhataja asetäitja Andres Harjo tunnistas, et ka tema kõrvu on jõudnud kaupmeeste ja baariomanike käibelangusest tekkinud nurinad, mis süüdistavad muutunud liiklus- ja parkimiskorda. Tema sõnul on pärast vanalinna sissesõidumaksu kaotamist politseivalve ja parkimiskontroll palju tugevamaks muutunud, mistõttu liikluseeskirja rikkujad on vähem.
«Kui inimene sõidab autoga Karja tänavale ja pargib sinna, on ta rikkunud korraga nii liiklus- kui parkimiseeskirja,» selgitas Harjo. See käib ka nende kohta, kelle autosid võib nädalavahetuse õhtuti näiteks Karja keldri ja Nimeta baari ees seismas näha. Reegleid rikuvad ka taksojuhid, kes öösel tellimuse peale jalakäijate alal baari ukse ette sõidavad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele