Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kulumeetod sobivaim

    Kaubamärgi rahalise väärtuse hindamine on kulukas protsess, mida saavad lubada endale peamiselt suurettevõtted.
    Üksikud Eesti suurettevõtted teevad praegu esimesi samme uurimaks oma kaubamärgi rahalise väärtuse mõõtmise võimalusi.
    Eestis on see teema kerkinud esile peamiselt firma ostu-müügi puhul. Nii näiteks oleks Liviko ja välisinvestorid soovinud erastamisprotsessis teada firma tegelikku hinda.
    Liviko turundusdirektor juhib tähelepanu, et kogu erastamise käigus on kaubamärgi väärtus jäänud täiesti arvestamata.
    Praeguseks on välja arendatud erinevaid meetodeid, kuidas rahalist väärtust mõõta. Emori projektijuht Ülle Pärnoja ja suunajuht Aivar Voog jaotavad rahalise väärtuse mõõtmise meetodid üldjoontes kolmeks:
    - eelnevate perioodide kulutustel põhinevad,
    - hetke turuväärtusel põhinevad ja
    - tuludel põhinevad meetodid.
    Maailmas tuntuima rahalist väärtust mõõtva firma Interbrand metoodika aluseks on tuludel põhinev hindamismeetod, sest eelnevate perioodide kulutused ei pruugi tähendada firma või margi edu tulevikus, eriti juhul kui investeeringud on tehtud valesti.
    Kuna tuludel põhineva meetodi kasutamine eeldab väga mahukat analüüsi vastava ala spetsialistide poolt ja on seetõttu isegi Eesti suurettevõtete jaoks liiga kulukas, on Ülle Pärnoja sõnul siiski Eestis esialgu mõttekas kasutada kuludel põhinevat mõõtmise meetodit. Seda niikaua, kuni pole võimalik margitooteid bilansis eraldi kajastada. Kuludel põhineva meetodi kasutamine tähendab konkreetsesse marki tehtud kulutuste eristamist ja seostamist margi tarbijaväärtusega.
    Ülle Pärnoja ütleb, et rahalise väärtuse hindamine peaks toimuma tihedas koostöös erinevate margitoote loomisega seotud firmadega, nt uuringu-, reklaami- ja audiitorfirmaga. Teenuse hinda on raske öelda, kindlasti tuleb aga arvestada kuuekohalise numbriga.
    Olles konsulteerinud audiitoritega, oleme täna jõudnud järeldusele, et Eestis ei ole ametlikult rahaliselt kaubamärki võimalik hinnata, kuivõrd raamatupidamisseaduses puuduvad vastavat valdkonda reguleerivad sätted. Seetõttu on nii kaubamärgi väärtuse kui selle muutuste hindamine väga spekulatiivne.
    Samas oleks kaubamärgi rahalisel hindamisel mitmeid positiivseid aspekte. Ma tooksin välja eraldi kaks gruppi, kes kindlasti võidaksid selle juurutamisest.
    Esiteks, kaubamärki omava ettevõtte omanikud, kuivõrd kaubamärgi väärtuse bilansis mittemateriaalse aktivana kajastamine suurendab ettevõtte koguväärtust ja atraktiivsust.
    Teiseks, turundusosakond, kes saab kaubamärgi tugevdamiseks tehtavad kulutused ümber hinnata investeeringuteks, mis muudab oluliselt kampaaniate tasuvusarvestust ning võimaldab kaubamärgi turundustegevust oluliselt efektiivsemalt ja eesmärgistatumalt juhtida.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Raadiohitid: kinnisvara- ja ehitusturu elavnemiseks kulub aastaid
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.