Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kulumeetod sobivaim

    Kaubamärgi rahalise väärtuse hindamine on kulukas protsess, mida saavad lubada endale peamiselt suurettevõtted.
    Üksikud Eesti suurettevõtted teevad praegu esimesi samme uurimaks oma kaubamärgi rahalise väärtuse mõõtmise võimalusi.
    Eestis on see teema kerkinud esile peamiselt firma ostu-müügi puhul. Nii näiteks oleks Liviko ja välisinvestorid soovinud erastamisprotsessis teada firma tegelikku hinda.
    Liviko turundusdirektor juhib tähelepanu, et kogu erastamise käigus on kaubamärgi väärtus jäänud täiesti arvestamata.
    Praeguseks on välja arendatud erinevaid meetodeid, kuidas rahalist väärtust mõõta. Emori projektijuht Ülle Pärnoja ja suunajuht Aivar Voog jaotavad rahalise väärtuse mõõtmise meetodid üldjoontes kolmeks:
    - eelnevate perioodide kulutustel põhinevad,
    - hetke turuväärtusel põhinevad ja
    - tuludel põhinevad meetodid.
    Maailmas tuntuima rahalist väärtust mõõtva firma Interbrand metoodika aluseks on tuludel põhinev hindamismeetod, sest eelnevate perioodide kulutused ei pruugi tähendada firma või margi edu tulevikus, eriti juhul kui investeeringud on tehtud valesti.
    Kuna tuludel põhineva meetodi kasutamine eeldab väga mahukat analüüsi vastava ala spetsialistide poolt ja on seetõttu isegi Eesti suurettevõtete jaoks liiga kulukas, on Ülle Pärnoja sõnul siiski Eestis esialgu mõttekas kasutada kuludel põhinevat mõõtmise meetodit. Seda niikaua, kuni pole võimalik margitooteid bilansis eraldi kajastada. Kuludel põhineva meetodi kasutamine tähendab konkreetsesse marki tehtud kulutuste eristamist ja seostamist margi tarbijaväärtusega.
    Ülle Pärnoja ütleb, et rahalise väärtuse hindamine peaks toimuma tihedas koostöös erinevate margitoote loomisega seotud firmadega, nt uuringu-, reklaami- ja audiitorfirmaga. Teenuse hinda on raske öelda, kindlasti tuleb aga arvestada kuuekohalise numbriga.
    Olles konsulteerinud audiitoritega, oleme täna jõudnud järeldusele, et Eestis ei ole ametlikult rahaliselt kaubamärki võimalik hinnata, kuivõrd raamatupidamisseaduses puuduvad vastavat valdkonda reguleerivad sätted. Seetõttu on nii kaubamärgi väärtuse kui selle muutuste hindamine väga spekulatiivne.
    Samas oleks kaubamärgi rahalisel hindamisel mitmeid positiivseid aspekte. Ma tooksin välja eraldi kaks gruppi, kes kindlasti võidaksid selle juurutamisest.
    Esiteks, kaubamärki omava ettevõtte omanikud, kuivõrd kaubamärgi väärtuse bilansis mittemateriaalse aktivana kajastamine suurendab ettevõtte koguväärtust ja atraktiivsust.
    Teiseks, turundusosakond, kes saab kaubamärgi tugevdamiseks tehtavad kulutused ümber hinnata investeeringuteks, mis muudab oluliselt kampaaniate tasuvusarvestust ning võimaldab kaubamärgi turundustegevust oluliselt efektiivsemalt ja eesmärgistatumalt juhtida.
  • Hetkel kuum
Otto Pukk: millises kodus saab olla armastus, kui pole võimalik külmkappi toiduga täita
Miks hetkel, kui meie majandus on põhja katsumas, tegeleb valitsus järjest n-ö mittemaksvate valimislubaduste või muude kõrvaltegevustega, küsib praegu Eesti poliitikas toimuva kohta Eesti Elektroonikatööstuse Liidu volikogu esimees ja Incapi elektroonikatootmise rahvusvahelise grupi president Otto Pukk.
Miks hetkel, kui meie majandus on põhja katsumas, tegeleb valitsus järjest n-ö mittemaksvate valimislubaduste või muude kõrvaltegevustega, küsib praegu Eesti poliitikas toimuva kohta Eesti Elektroonikatööstuse Liidu volikogu esimees ja Incapi elektroonikatootmise rahvusvahelise grupi president Otto Pukk.
Ettevõtja: öeldakse, et alandage hindu. Mille arvel?!
Miks on hinnad kõrged? Sest intressid, inflatsioon ja tarbekaupade omahinnad ei lange, palgasurve ning sõjast tingitud majanduslangus ei ole kadunud, kirjutab ettevõtja, OÜ Keil M.A. juhatuse liige Andres Mängel vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Miks on hinnad kõrged? Sest intressid, inflatsioon ja tarbekaupade omahinnad ei lange, palgasurve ning sõjast tingitud majanduslangus ei ole kadunud, kirjutab ettevõtja, OÜ Keil M.A. juhatuse liige Andres Mängel vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA mai tööturu raport kergitas võimalust uueks intressimäära tõstmiseks
USA tööturg on mais püsinud oodatust paremas seisus ning kuuga kasvas töökohtade arv oodatust enam, millele aktsiaturud reageerisid ka tõusuga.
USA tööturg on mais püsinud oodatust paremas seisus ning kuuga kasvas töökohtade arv oodatust enam, millele aktsiaturud reageerisid ka tõusuga.
Reaalajas börsiinfo
Äri Eestimaal: Ida-Viru õlu kolib plekkpurki ja sihib välismaad
Koroonakriisis tekkinud raskuste tõttu on Purtse pruulikoda otsinud uusi eksporditurge ning käesoleval aastal on juba leitud kliente nii Itaaliast, Prantsusmaalt kui ka Bulgaariast. Ukraina sõja tõttu tekkinud kriis pani käsitööõlletootja aga vahetama isikupärase kujuga pudelid plekkpurkide vastu.
Koroonakriisis tekkinud raskuste tõttu on Purtse pruulikoda otsinud uusi eksporditurge ning käesoleval aastal on juba leitud kliente nii Itaaliast, Prantsusmaalt kui ka Bulgaariast. Ukraina sõja tõttu tekkinud kriis pani käsitööõlletootja aga vahetama isikupärase kujuga pudelid plekkpurkide vastu.
Uuring: onupojapoliitikat küll märgatakse, ent vilet puhuda ei söandata
Värske Eesti ja Põhjamaade ärieetika uuringu tulemused näitavad, et ebaeetilist käitumist on meilgi hakatud rohkem märkama ja sellesse ka sekkuma, ent vihjet anda ikkagi kardetakse, kirjutavad Merle Ojasoo ja Anne Reino ühingust Korruptsioonivaba Eesti.
Värske Eesti ja Põhjamaade ärieetika uuringu tulemused näitavad, et ebaeetilist käitumist on meilgi hakatud rohkem märkama ja sellesse ka sekkuma, ent vihjet anda ikkagi kardetakse, kirjutavad Merle Ojasoo ja Anne Reino ühingust Korruptsioonivaba Eesti.
Uued vastutustundlikud ettevõtted teada. Kes sai kulla, hõbeda või pronksi?
Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum tunnustas tänavu 49 Eestis tegutsevat ettevõtet, avalikku organisatsiooni ja mittetulundusühingut, kes hoolivad ümbritsevast ning soovivad panustada ühiskonda rohkemgi, kui seadus nõuab.
Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum tunnustas tänavu 49 Eestis tegutsevat ettevõtet, avalikku organisatsiooni ja mittetulundusühingut, kes hoolivad ümbritsevast ning soovivad panustada ühiskonda rohkemgi, kui seadus nõuab.
Leedu moodne hiigelfirma maksis ka hiigeldividendi – kõvasti üle miljardi
Vilniuse biotehnoloogiaettevõte Thermo Fisher Scientific Baltics maksis aktsionäridele dividendiks 1,61 miljardit eurot. Pärast seda jäi ettevõtte jaotamata kasumiks veel 615 miljonit eurot, kirjutab Leedu ärileht Verslo Žinios.
Vilniuse biotehnoloogiaettevõte Thermo Fisher Scientific Baltics maksis aktsionäridele dividendiks 1,61 miljardit eurot. Pärast seda jäi ettevõtte jaotamata kasumiks veel 615 miljonit eurot, kirjutab Leedu ärileht Verslo Žinios.
Luhtunud lootus Briti turule: langus ehituses sunnib Aseri tellisetootmist sulgema Lisatud vallavanema kommentaar: riigijuhid suretavad ettevõtlust
Aseri tellisetehase tootmismaht on kukkunud ligi 80 protsenti, mistõttu tuleb Wienerberger ASil panna augusti lõpus kinni tootmise põhiliin ja koondada umbes pooled töötajad, rääkis ettevõtte tegevjuht Margus Puusepp.
Aseri tellisetehase tootmismaht on kukkunud ligi 80 protsenti, mistõttu tuleb Wienerberger ASil panna augusti lõpus kinni tootmise põhiliin ja koondada umbes pooled töötajad, rääkis ettevõtte tegevjuht Margus Puusepp.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.