Võrkturunduse puhul on firma tasandil tegemist nn frantsiisi müümisega, vahel nimetatakse võrkturundust ka «rahvafrantsiisiks». Frantsiisi hind on liitumistasu, mis võib väljenduda kas mingi teenuse ostmises või koolituse läbimises.
Firma peab korraldama üksikute võrkturustajate koolituse ja nende komisjonitasude arvestuse ning kuna tegemist on suhteliselt standardsete tegevustega, siis on antud turundusmeetod firma jaoks väga efektiivne. Ettevõttele oluline on veel see, et puudub vajadus müüki ette krediteerida, tasustamine toimub pärast teenuse müüki.
Võrkturustusega saab hakkama igaüks: vanus, sugu, positsioon ei ole määravad. Niisuguse müügivormi puhul on füüsilisest isikust ettevõtjal rahaline risk väike, kuid hea võimalus oma äri alustada kas siis võrkturustajana või kasutada saadud teadmisi mujal ettevõtluses.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Võrkturustajal ei ole kohustust teha tööd kellast kellani, ta valib ise aja, koha ja mahu. Tal ei ole ei ülemusi ega alluvaid. Tegevuse alustamisel ei ole vaja midagi ise välja mõelda, muretseda: valmis rahvusvaheline firma on olemas. Oma äri alustamine ei nõua laenu võtmist ja samuti ei toimu üldjuhul müüki krediteerimise kaudu.
Võrkturunduse suurest potentsiaalist hoolimata tuleb arvestada, et see ei sobi korporatiivmüügi teostamiseks. Selline müügimeetod vajab ka suhteliselt lihtsaid ja kergesti mõistetavaid tooteid või teenuseid. Võrkturundusfirma laitmatu töö eeldab väga korraliku infotehnoloogilise baasi olemasolu, mis on omakorda seotud suhteliselt suurte kuludega.
Autor: Alvar Virkus