• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,84%40 147,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,84%40 147,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 07.09.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ametiautod maksustatakse

Aastavahetusel kehtima hakkava uue tulumaksuseadusega kehtestab riik juba paar aastat ettevõtjate ja rahandusametnike vahel vaidlusi põhjustanud maksu ametiautode kasutamisele erasõitudeks, teatas eile rahandusministeeriumi osakonnajuhataja Lemmi Oro.
Eelmisel aastal avalikkuse vastuseisu tõttu korduvalt seisma jäetud rahandusminister Mart Opmanni määruse kohaselt oleks tulnud iga ametiauto erasõitudeks kasutamise eest tasuda 885 krooni kuus. Asutuse autot nädalavahetustel kasutav töötaja peaks seega maksma erisoodustuse maksu 10 600 krooni aastas.
Ametiautode erisoodustusmaksuga maksustamisele korduvalt vastu seisnud kaubandus-tööstuskoja juhatuse esimees Toomas Luman ütles, et toetab ametiautode erisoodustusmaksu vaid sellisel juhul, kui maks pole suurem summast, millega lubatakse töötajale kompenseerida isikliku auto tööülesanneteks kasutamist. Praegu on ettevõtetel võimalus kompenseerida auto kasutamist maksuvabalt 500 krooni eest kuus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Luman lisas, et uue maksu kehtestamisega peaks kaasnema ka käibemaksu vähendamise võimalus ostetud ametiautodelt. «Uus maks peab hakkama kehtima nii ettevõtjatele kui ka riigiametnikele,» lausus Luman. «Ei saa olla ebavõrdsust, et ettevõtjad hakkavad hüve eest maksma, riigiametnikud aga saavad ametiautot niisama kasutada.»
Ettevõtjad saavad erisoodustusmaksuga üksnes kahju, leidis kaabelleviteenust pakkuva ASi STV president Raivo Mihkelsoo. «Riigi seisukohalt vaadates võin maksu kehtestamist mõista, kuid see on inimestele kahjulik,» väitis ta. Mihkelsoo ütles, et uue maksu kehtestamisega peaks tõstma kompensatsiooni määra isikliku auto kasutamisel tööülesannete täitmiseks. Praeguse 500 krooniga kuus saab osta üksnes kütust, kuid auto hoolduskuludeks ei jää midagi üle, kurtis Mihkelsoo. Ta leidis, et ettevõtjad võiksid maksuvabalt kompenseerida töötajate autokasutamist vähemalt 1100 krooni eest kuus.
ASile STV ei kuulu ühtegi autot. Firma töötajad teevad ametisõite isiklike autodega.
Varem on rahandusministeerium erisoodustusmaksu alternatiivina pakkunud sõidupäeviku pidamist iga ametiautoga sooritatud sõidu kohta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele