9 detsember 1999

Asfaldiplekkidele uus tõrjevahend

Meie kliimat arvestades tuleb autot pesta päris tihti. Puhas auto ilmestab selle kasutajat sama hästi nagu puhas riietus juhi seljas. Kui suvel pesevad autoomanikud autot tavaliselt ise, siis talveperioodil on autopesu välitingimustes mõeldamatu ja enamik autojuhte peavad kasutama autopesulate teenust.

Pesulas võib tihti näha kaua pesemata autosid kasutamas kõige odavamat ja lihtsamat pesuprogrammi. Suhteliselt harva pesulas käiva auto puhul on selge, et odava programmiga ei saa head tulemust oodata.

Millist pesulat valida -- kas käsi-, hari- või harjadeta pesulat? See sõltub autojuhi isiklikust kogemusest, sest igal pesulal on oma plussid ja miinused.

Auto puhtaks saamist mõjutavad oluliselt pesulaseadmetes kasutatavad pesuained ja pesemisviisid (erinevad pesuprogrammid) ning kasutades täiendavalt käsitsi pealekantavaid leotusvahendeid ja/või parimat pesuprogrammi, on hea tulemus siiski saavutatav.

Mille poolest erineb talvine pori suvisest? Talvel teedele puistatud sool ja soola-liiva segu sulatab rehvi naastudega lahti kistud asfalti ja see sadestub auto välispindadele koos muu poriga (liiv, õli, jms). Selleks, et autot sellisest porist puhtaks saada, tuleb talvel autot pestes kasutada eel-leotust.

Firma Kemirol, kes tegeleb muu hulgas autopesulates kasutatavate pesuvahendite müügiga, toob veel käesoleva aasta lõpus jaemüügiturule Polari tootesarjas meie oludele väljatöötatud kaks eel-leotusvahendit. Üks neist on leotusvedelik mikroemulsioon, mis on mõeldud n-ö leotuspesuks ja mis leotab lahti auto pinnalt soola, õli ja muud rasvad. Sarnase toimega leotusvahend on kasutusel ka pesulates eel-leotusprogrammis.

Teine uus toode on Polari asfaldiplekieemaldaja. Mõlemad leotusvahendid on kasutatavad nii kuival kui märjal pinnal ja neid on hõlbus maha pesta. Tooted on ohutud auto välisdetailidele (veljed, tuled jm), kui neid ei hoita peal lubatust kauem ega lasta ära kuivada.

Autor: Heivo Viinalass

Hetkel kuum