• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.03.00, 07:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Bussi pankrot tooks kaasa kaose maaliinidel

Juhul kui kohus kuulutab homme välja Eestis ligi kolmandikku kaugliine teenindava ASi Eesti Buss pankroti, ahenevad oluliselt eriti maainimeste võimalused tööle või kooli jõuda, kirjutab Postimees.
Maksuamet nõuab kohtus riigile 12 miljonit krooni võlgneva Eesti Bussi pankrotti. Põhivõlale lisanduvad viivised kolme miljoni krooni eest. Üle poole maksuvõlast moodustavad sotsiaalmaksud. Kokku on firmal võlgu umbes 20 miljonit krooni, osa sellest kütusefirmadele.
Kui kohus peaks homme pankroti välja kuulutama, võivad päevapealt seiskuda kõik 45 liini, millel Eesti Buss vedas aastas kokku umbes kolme miljonit reisijat.
Teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna juhataja Lembit Kiviloo hinnangul satuvad löögi alla ennekõike väiksemad ja tihedate peatustega liinid, mida peamiselt teenindas Eesti Buss. 'Põhiliinid suudavad teised bussifirmad eeldatavasti ära teenindada,' lisas ta. Raskusi võib tekkida maakohtades, kus bussifirma vedas õpilasi hommikul kooli ja õhtul koju.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kiviloo ütles, et ka sel juhul, kui pankrot jääb välja kuulutamata või kui kohtuotsus kaevatakse edasi, võib võlgades oleval Eesti Bussil tekkida raskusi kütuse ostmisega. Tema sõnul näeb ministeerium lahendust selles, et teistele firmadele väljastatakse kiiresti ajutised liiniload. Liinilubade konkurss võtab tavaliselt aega üle kuu.
Kiviloo hinnangul ei saanud Eesti Bussiga seonduvaid probleeme ennetada, sest ministeeriumi ja bussifirma esindaja taanlase Fleming Andersseni vahel puudus igasugune side. 'Ta ei ilmu isegi kohtusse,' nentis Kiviloo, kelle sõnul oli ministeerium Eesti Bussi kehva finantsolukorraga ammu kursis.
'Riigiametnikud on oma töö liinilubade jagamisel tegemata jätnud,' nentis Eesti suurima bussifirma ASi Sebe juhatuse esimees Toivo Leht. 'Nüüd sõltub kõik sellest, mida pankrotihaldur ja teised bussifirmad suudavad kokku leppida.'

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele