• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,29
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,29
  • 02.03.00, 07:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Bussi pankrot tooks kaasa kaose maaliinidel

Juhul kui kohus kuulutab homme välja Eestis ligi kolmandikku kaugliine teenindava ASi Eesti Buss pankroti, ahenevad oluliselt eriti maainimeste võimalused tööle või kooli jõuda, kirjutab Postimees.
Maksuamet nõuab kohtus riigile 12 miljonit krooni võlgneva Eesti Bussi pankrotti. Põhivõlale lisanduvad viivised kolme miljoni krooni eest. Üle poole maksuvõlast moodustavad sotsiaalmaksud. Kokku on firmal võlgu umbes 20 miljonit krooni, osa sellest kütusefirmadele.
Kui kohus peaks homme pankroti välja kuulutama, võivad päevapealt seiskuda kõik 45 liini, millel Eesti Buss vedas aastas kokku umbes kolme miljonit reisijat.
Teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna juhataja Lembit Kiviloo hinnangul satuvad löögi alla ennekõike väiksemad ja tihedate peatustega liinid, mida peamiselt teenindas Eesti Buss. 'Põhiliinid suudavad teised bussifirmad eeldatavasti ära teenindada,' lisas ta. Raskusi võib tekkida maakohtades, kus bussifirma vedas õpilasi hommikul kooli ja õhtul koju.
Kiviloo ütles, et ka sel juhul, kui pankrot jääb välja kuulutamata või kui kohtuotsus kaevatakse edasi, võib võlgades oleval Eesti Bussil tekkida raskusi kütuse ostmisega. Tema sõnul näeb ministeerium lahendust selles, et teistele firmadele väljastatakse kiiresti ajutised liiniload. Liinilubade konkurss võtab tavaliselt aega üle kuu.
Kiviloo hinnangul ei saanud Eesti Bussiga seonduvaid probleeme ennetada, sest ministeeriumi ja bussifirma esindaja taanlase Fleming Andersseni vahel puudus igasugune side. 'Ta ei ilmu isegi kohtusse,' nentis Kiviloo, kelle sõnul oli ministeerium Eesti Bussi kehva finantsolukorraga ammu kursis.
'Riigiametnikud on oma töö liinilubade jagamisel tegemata jätnud,' nentis Eesti suurima bussifirma ASi Sebe juhatuse esimees Toivo Leht. 'Nüüd sõltub kõik sellest, mida pankrotihaldur ja teised bussifirmad suudavad kokku leppida.'

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:00
Investeerimiskulla ABC I – investeerimiskuld kui mõiste, spread, investeeringu jaotamine
Kuld on eraisiku jaoks üks lihtsamaid ja kergemini arusaadavamaid viise investeerimiseks. Füüsilise kulla ostmine ja müümine ei nõua erilisi eelteadmisi ning investeerimisalast kogemust. Piisab teatud põhitõdede mõistmisest ning nende järgimisest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele