Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Laevakompanii ning teede-ja sideministeerium selgitavad
Teede- ja sideministeerium ei saa dikteerida, milliste laevadega Saaremaa Laevakompanii liini teenindab ega nõuda Scania ja Ofelia kohes kasutuselevõttu. Ministeeriumi ja laevakompanii vahel sõlmitud liinileping selleks ei kohusta.
?Kui kompanii tahab hiigeljärjekordi tekitada, siis selleks on tal kõik võimalused', teatas Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Aap Tänav. Tänav lisas, et mitte ükski ametkond, ka mitte teede- ja sideministeerium ning veeteedeamet, ei ole nõudnud suurte laevade kõrvaldamist liinilt.
Tänava sõnul on ministeeriumi seisukoht vastupidine: Ofelia ja Scania peaksid sõitma ja meresõiduohutuse seisukohalt on selleks ka kõik võimalused olemas.Hetkel selgitavad veeteedeameti spetsialistid laevateel avastatud takistuste iseloomu ja võimalusi neid takistusi kõrvaldada.
Saaremaa Levakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk sõnas, et transport Saaremaa ja mandri vahel kulgeb normaalselt, kuid probleeme on Hiiumaa ja mandri vahelise liikluse korraldamisega. ?Veeteede mõõtmised andsid nõuetes ettenähtud 4,5 m laevatee sügavusest tee mõnedes kohtades pool meetrit vähem?, põhjendades laevaliikluse häiritust. ?Mõõdistamine hetkel toimub ja loodame selle lõpetada nädala lõpuks. Ebasobiv ilm segab töö tegemist. Tegemist ei ole laeavkompanii seisundi ärakasutamisega klientide rõhumiseks ?, selgitas Rihvk.