Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Avensis päästab hulljulgete elu

    Septembri lõpus maailmale esitletud uue Toyota Avensise uuendused panevad paljusid õlgu kehitama. Väliselt pole esmapilgul märgata midagi muud uut kui iluvõrele toodud suurt Toyota logo. Tehnilistes andmetes sorides võib leida ka, et ta on eelmisest mudelist 3 sentimeetrit lühem. Ja ongi kõik.
    Enamik uuendusi on aga hoopis auto sisemuses. Uue Avensise roolis võib ka üsna algaja juht end ohutult tunda. Autol puudub gaasitross ning kiiruse reguleerimine käib elektrooniliselt. Arvestades kiirust, rataste pöördenurka, füüsikaseadusi jms, vähendab auto vajadusel kiirust, kui see juhile liiga ohtlikuks muutub. Seda juhti ohjeldavat süsteemi tähistatakse lühendiga VSC (Vehicle Stability Control), mis tõlgituna tähendab sõidustabiilsuse kontrollsüsteemi. Teaduslikumalt seletades põhineb VSC-süsteem eri andurite ja arvuti koostööl, mille abil ta tunneb ära auto külglibisemise, nii ala- kui ka ülejuhtimise momendil. Ohu avastamisel jagab arvuti korraldusi mootorile ja piduritele ning informeerib juhti helisignaali kaudu, aidates samaaegselt juhil auto juhitavust taastada.
    VSC-süsteemiga on liidetud ka TRC (Traction Control System) ehk veojõu kontrollsüsteem. Süsteem takistab vedavatel ratastel kohapeal kraapima hakkamist, jagades jõudu rataste vahel vastavalt haakumisele teepinnaga.
    Kolmas VSCga liitetud uuendus on BA-süsteem (Brake Assist). See on elektrooniline pidurivõimendi, mis jälgib piduriklotsidele suunatud jõudu. Järsul piduripedaalile vajutusel taipab süsteem, et asi on tõepoolest ?tõsine?, ja lisab juhi jalalihastele omalt poolt veel tubli annuse pidurdusjõudu.
    Kui seni olid otsesissepritsega bensiinimootorid rohkem Mitsubishi pärusmaa, siis uue Avensisega jõudsid turule ka Toyota otsesissepritsega bensiinimootorid, mille tähis on D4 (direct ? otse, 4 ? silindrite arv). Koos VVT-i ehk reguleeritava gaasijaotusfaaside süsteemiga võimaldavad uued Avensise mootorid pigistada 2-liitrise töömahu juures välja 150 hobujõudu. See on keskklassi autole igati piisav ning võimsuse üle Avensisega sõites tõepoolest kurta ei saa. Auto kiirendab 0?100 km/h 9,1 sekundiga ja tema maksimaalne pöördemoment on 200 Nm/4000 pöörde juures minutis. Tähelepanuväärne on seegi, et sellise võimsuse saamiseks kulutab mootor keskmiselt 7,7 liitrit kütust 100 km kohta. Loomulikult ei jää sedavõrd olulised uuendused puudutamata hinnakujundust ning kõikide nende seadmetega varustatud auto hinnad algavad 311 300 kroonist. N-ö tavalise Avensise, millel on ilma otsesissepritseta 1,6-liitrine VVT-i mootor ja mille baasvarustuses on uutest süsteemidest vaid ABS koos EBDga, maksab alates 240 900 kroonist. Avensisele omane vaikne salong ja hea juhitavus on kättesaadav, seega ka märksa mõistlikuma hinna eest.
  • Hetkel kuum
Aleksei Šiškin: Gruusia Eesti-armastus tuleb ajaloost
"Miks suhtutakse Gruusias eestlastesse nii soojalt?" See küsimus tekib sageli selle Lõuna-Kaukaasia riigi külaliste seas. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin selgitab nähtuse põhjuseid ja kutsub üles "eesti boonust" aktiivsemalt kasutama.
"Miks suhtutakse Gruusias eestlastesse nii soojalt?" See küsimus tekib sageli selle Lõuna-Kaukaasia riigi külaliste seas. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin selgitab nähtuse põhjuseid ja kutsub üles "eesti boonust" aktiivsemalt kasutama.
Euroala alusinflatsioon kiirenes rekordini
Euroala alusinflatsioon kiirenes märtsis rekordilise 5,7 protsendini, mis jätab Euroopa Keskpangale ahtamaks võimaluse leevendada rahapoliitikat, kirjutab Bloomberg.
Euroala alusinflatsioon kiirenes märtsis rekordilise 5,7 protsendini, mis jätab Euroopa Keskpangale ahtamaks võimaluse leevendada rahapoliitikat, kirjutab Bloomberg.
Jätkusuutlikult turgu ületades – ulme või reaalsus?
Paljud investorid on viimastel aastatel küsinud, kas salapärane sõnaühend ESG, mis tähistab keskkonna-, sotsiaal- ja juhtimistavasid, on vaid ajutine moeröögatus või on see tulnud selleks, et jääda? Kas jätkusuutlik investeerimine toob turust paremaid tulemusi või tuleb helgema homse nimel tootluseesmärk ohverdada? Nendele küsimustele pakub vastuseid Hanna Silvola ja Tiina Landau raamat „Jätkusuutlik investeerimine. ESG-ga turgu ületades“.
Paljud investorid on viimastel aastatel küsinud, kas salapärane sõnaühend ESG, mis tähistab keskkonna-, sotsiaal- ja juhtimistavasid, on vaid ajutine moeröögatus või on see tulnud selleks, et jääda? Kas jätkusuutlik investeerimine toob turust paremaid tulemusi või tuleb helgema homse nimel tootluseesmärk ohverdada? Nendele küsimustele pakub vastuseid Hanna Silvola ja Tiina Landau raamat „Jätkusuutlik investeerimine. ESG-ga turgu ületades“.
Reaalajas börsiinfo
Palgatööl läbipõlenud viljandlane lõi ettevõtte: saan nüüd teha seda, mida naudin
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Nädala lood: karastunud juht lõpetas firma päästmisega, noor ettevõtja sattus külma kätte
Lõppenud nädala loetumate majandusuudiste seast leidub huvitavaid karjääripöördeid, suuri koondamisi, erakordseid kohtuasju ning investeerimissoovitusi Äripäeva investorite küsitlusest.
Lõppenud nädala loetumate majandusuudiste seast leidub huvitavaid karjääripöördeid, suuri koondamisi, erakordseid kohtuasju ning investeerimissoovitusi Äripäeva investorite küsitlusest.
Nädala raadiohitid: ambitsioonikas investor, idufirmade mured ja võluvits läbipõlemise vastu
Selle nädala enim kuulatud Äripäeva raadiosaated rääkisid noore investori teekonnast miljonäriks, Ukraina võimalustest suurpealetungiks, aga ka tööstressi ja läbipõlemise vältimisest.
Selle nädala enim kuulatud Äripäeva raadiosaated rääkisid noore investori teekonnast miljonäriks, Ukraina võimalustest suurpealetungiks, aga ka tööstressi ja läbipõlemise vältimisest.
Millal tasub riigi vastu kohtusse minna, Lux Expressi kaasuse näitel
Hiljuti langetas Euroopa Kohus otsuse, et Eesti riik peab neljale riigi vastu kohtusse läinud bussivedajale kompenseerima kokku pea kahe miljoni euro väärtuses teatud sotsiaalsete gruppide tasuta sõidud.
Hiljuti langetas Euroopa Kohus otsuse, et Eesti riik peab neljale riigi vastu kohtusse läinud bussivedajale kompenseerima kokku pea kahe miljoni euro väärtuses teatud sotsiaalsete gruppide tasuta sõidud.
Arhitektist linnaametnik siksakitab huvide konfliktide vahel
Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhi asetäitja Oliver Alver teeb isikliku ettevõtte alt kinnisvaraarendajatele projekte, mis saadetakse siis linnaplaneerimise ametisse menetlusse. Kuigi selline kahel toolil istumine pole seadusega keelatud, tekitab see võimaliku huvide konflikti olukorra.
Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhi asetäitja Oliver Alver teeb isikliku ettevõtte alt kinnisvaraarendajatele projekte, mis saadetakse siis linnaplaneerimise ametisse menetlusse. Kuigi selline kahel toolil istumine pole seadusega keelatud, tekitab see võimaliku huvide konflikti olukorra.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.