• OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,77%38 309,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,98
  • OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,77%38 309,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,98
  • 24.11.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Avensis päästab hulljulgete elu

Septembri lõpus maailmale esitletud uue Toyota Avensise uuendused panevad paljusid õlgu kehitama. Väliselt pole esmapilgul märgata midagi muud uut kui iluvõrele toodud suurt Toyota logo. Tehnilistes andmetes sorides võib leida ka, et ta on eelmisest mudelist 3 sentimeetrit lühem. Ja ongi kõik.
Enamik uuendusi on aga hoopis auto sisemuses. Uue Avensise roolis võib ka üsna algaja juht end ohutult tunda. Autol puudub gaasitross ning kiiruse reguleerimine käib elektrooniliselt. Arvestades kiirust, rataste pöördenurka, füüsikaseadusi jms, vähendab auto vajadusel kiirust, kui see juhile liiga ohtlikuks muutub. Seda juhti ohjeldavat süsteemi tähistatakse lühendiga VSC (Vehicle Stability Control), mis tõlgituna tähendab sõidustabiilsuse kontrollsüsteemi. Teaduslikumalt seletades põhineb VSC-süsteem eri andurite ja arvuti koostööl, mille abil ta tunneb ära auto külglibisemise, nii ala- kui ka ülejuhtimise momendil. Ohu avastamisel jagab arvuti korraldusi mootorile ja piduritele ning informeerib juhti helisignaali kaudu, aidates samaaegselt juhil auto juhitavust taastada.
VSC-süsteemiga on liidetud ka TRC (Traction Control System) ehk veojõu kontrollsüsteem. Süsteem takistab vedavatel ratastel kohapeal kraapima hakkamist, jagades jõudu rataste vahel vastavalt haakumisele teepinnaga.
Kolmas VSCga liitetud uuendus on BA-süsteem (Brake Assist). See on elektrooniline pidurivõimendi, mis jälgib piduriklotsidele suunatud jõudu. Järsul piduripedaalile vajutusel taipab süsteem, et asi on tõepoolest ?tõsine?, ja lisab juhi jalalihastele omalt poolt veel tubli annuse pidurdusjõudu.
Kui seni olid otsesissepritsega bensiinimootorid rohkem Mitsubishi pärusmaa, siis uue Avensisega jõudsid turule ka Toyota otsesissepritsega bensiinimootorid, mille tähis on D4 (direct ? otse, 4 ? silindrite arv). Koos VVT-i ehk reguleeritava gaasijaotusfaaside süsteemiga võimaldavad uued Avensise mootorid pigistada 2-liitrise töömahu juures välja 150 hobujõudu. See on keskklassi autole igati piisav ning võimsuse üle Avensisega sõites tõepoolest kurta ei saa. Auto kiirendab 0?100 km/h 9,1 sekundiga ja tema maksimaalne pöördemoment on 200 Nm/4000 pöörde juures minutis. Tähelepanuväärne on seegi, et sellise võimsuse saamiseks kulutab mootor keskmiselt 7,7 liitrit kütust 100 km kohta. Loomulikult ei jää sedavõrd olulised uuendused puudutamata hinnakujundust ning kõikide nende seadmetega varustatud auto hinnad algavad 311 300 kroonist. N-ö tavalise Avensise, millel on ilma otsesissepritseta 1,6-liitrine VVT-i mootor ja mille baasvarustuses on uutest süsteemidest vaid ABS koos EBDga, maksab alates 240 900 kroonist. Avensisele omane vaikne salong ja hea juhitavus on kättesaadav, seega ka märksa mõistlikuma hinna eest.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele