Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tõmbekeskuste uuring leiab turu tühjad kohad

    Turunduses on tihti kriitiliseks eduteguriks toote või teenuse pakkumise asukoht ja kättesaadavus. Tarbija on oma olemuselt mugav ? nii külastatav toidukauplus, bensiinijaam ja restoran kui ka lapse lasteaiakoht valitakse enamasti lähimate kättesaadavate hulgast.
    Igapäevaselt on inimene seotud peamiselt kahe kohaga: kohaga, kus ta elab ja kohaga, kus ta tööl käib. Elu- ja töökoht määravadki suures osas selle, millised ostu- ja teeninduskeskused jäävad lähimate kättesaadavate ehk valikualuste ringi.
    Uuringufirma Emor viib läbi üle-eestilist inimeste regulaarsete liikumismarsruutide kaardistust. Alates aprillikuust intervjueeritakse 14 000 inimest, selgitamaks välja: kus töötavad erinevates kohtades elavad inimesed, kus nende lapsed koolis ja lasteaias käivad ning kus tehakse perede peamised sisseostud.
    Selline tervikpilt inimeste püsivatest liikumissuundadest annab ostu- ja teeninduskeskuste turunduses võimaluse:
    - turunduspiirkondade määratlemiseks
    müügipotentsiaali hindamiseks
    uute asukohtade ja jaotusvõrkude planeerimiseks
    otseturunduse sihtrühmade määratlemiseks
    Tegelike turunduslike piirkondade tundmine annab võimaluse asendada senine haldusjaotusele keskenduv piirkondlik planeerimine loomulikel tõmbekeskustel põhinevaga. Otsustades näiteks Lõuna-Eesti ostukohtades viia läbi kolm tootepresentatsiooni, aitab regulaarsete liikumiste kaart hinnata igas konkreetses kohas tehtavale tooteesitlusele tõenäoliselt sattuvate inimeste hulka ja seda, kust nad tulevad (kas presentatsioonikeskuste tagamaad on erinevad või kattuvad).
    Müügipotentsiaali hindamist toetab ostukohtade sihtrühmade sügavam tundmaõppimine. Näiteks Tallinna Keskturult nädala sees regulaarselt toidu- ja esmatarbekaupu ostvaid peresid on mõjualauuringu andmetel umbes 13 000 ehk 9% kõikidest Tallinna peredest. Lisades siia keskmised ostusummad, mis on uuringu andmestikus samuti olemas, võib müügipotentsiaali otseselt hinnata.
    Olemasolevate ostukohtade külastamise tundmaõppimise kõrval võimaldab liikumisteede kaardistus hinnata ka uute asukohtade potentsiaali. Mingis piirkonnas elavate ja tööl käivate inimeste ostupotentsiaali kõrvutamine tegelikult olemasolevate ostu- ja teeninduskeskuste kaardiga aitab leida kasutamata võimalusi.
    Iga ostu- ja teeninduskeskuse loomulikuks sihtrühmaks on keskuse ümbruskonnas elavad inimesed. Kui suur on iga ostu- või teeninduskeskuse mõjuala ulatus, on küsimus, millele on vaja vastata näiteks välireklaamplakati üles panemisel või kliendilehtede koju saatmisel. Ostukoha mõjuala piiridest kaugemale suunatud reklaami efektiivsus on igal juhul madalam kui mõjuala piiridesse suunatul. Keskturu mõjuala on näiteks tugevaim kesklinnas, nn Vana-Lasnamäel ja Lasnamäe I mikrorajoonis. Nõmme ja Õismäe osas on Keskturu osakaal ostukohana väiksem, kuna sealsed ostjad käivad ilmselt Nõmme turul. Kui Keskturg oleks traditsiooniline ostukeskus, siis määratleks see pilt suurema potentsiaaliga otseturunduse piirkonnad selle keskuse jaoks: näidatud mõjuala piirkonnas elavate tarbijatega tuleks suhelda kõige aktiivsemalt.
    Kuna inimeste liikumine ja ostukäitumine erineb tooterühmade lõikes: külmkapi järele ollakse valmis kaugemale minema kui igapäevase leiva-saia järele, kajastab uuring toiduainete ja esmatarbekaupade ning erinevate tööstuskaupade peamisi ostukohti eraldi.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.