• OMX Baltic0,15%294,82
  • OMX Riga−0,25%914,6
  • OMX Tallinn−0,19%1 981,98
  • OMX Vilnius0,45%1 234,38
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 1000,04%9 286,55
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%96,97
  • OMX Baltic0,15%294,82
  • OMX Riga−0,25%914,6
  • OMX Tallinn−0,19%1 981,98
  • OMX Vilnius0,45%1 234,38
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 1000,04%9 286,55
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%96,97
  • 04.12.00, 11:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EL tahab keelustada lennufirmade hinnakartelli

Tuleva aasta 30. juunil lõpeb lennufirmadele tehtud erand, mis lubab neil praegu koordineerida lennupiletite hindu puhul, kui reisija kasutab sihtkohta jõudmiseks mitut erinevat lennufirmat, nn ?interlining? (mille eestikeelne vaste võiks olla lennuliinide ühitamine), kirjutab Dagens Industri.
Tegemist on legaalse hinnakartelliga, mida Euroopa Komisjon tulevast aastast enam pikendada ei kavatse.
?1996. a peatas EL interliningu lennukitega transporditud kaupadele, kuna ilmnes, et hinnad olid 50?70% turuhinnast kõrgemad,? ütles ELi konkurentsivoliniku Mario Monti pressiesindaja. ?Seega on loomulik, et EL kavandab samasuguse praktika lõpetamist ka reisijateveo osas.?
USAs ei ole hinnakokkulepped lennuliinide ühitamisel lubatud ning lennupiletid on palju odavamad. Skandinaavia lennufirma SASi ELi kontori juhi Hans Ollongreni sõnul on USA hindade kujunemisel aga määravad teisedki tegurid ning ta ei usu Euroopa Komisjoni sammust erilist piletihindade langust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele