• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Siidimaal annab võimaluse olla kogu aeg omanäoline

    Vaarandi ja Laanemaa on oma Nõmmel asuva korteri koduses ateljees teinud uskumatult ilusat kunsti juba kaheksa aastat. Idee siidimaaliga tegelema hakata said nad Soome härrasmehelt, kes juhuslikult nende teele sattus ja nad Vana-Hiinast pärit kunsti saladustesse pühendas. Aastaid hiljem esinesid kunstnikud Washington D.C.?s I Rahvusvahelisel siidimaali kongressil.
    Sealtmaalt polegi nende jaoks enam tagasiteed. Autoritööna valmivad sallid, rätikud, lipsud, kardinad, taskurätikud, õhtukleidid, isegi reklaampannood, maakaardid ja voodipesu. Kõike on võimalik teha, anna aga fantaasiale voli ning vormista see käegakatsutavaks tõelisuseks.
    Vaarandi meenutab, et eksklusiivse voodipesu tellis aastate eest üks isa oma tütrele pulmadeks. Tütar abiellus välismaalasega ning lahkus Eestist, asudes elama troopikasse. Siis tekkiski isal suurepärane mõte lasta teha voodipesu komplekt, mis tütrele ka kõige kuumemas kliimas Eestimaad meenutama jääks.
    Nii valmis seitse eset, alates öösärgist ja lõpetades tekikotiga, mida läbis lumise Eestimaa talve motiiv. Nii suuremahulise töö tegemiseks võtsid Vaarandi ja Laanemaa oma kodus ette suured ümberkorraldused. Külg ees toas liikudes omapärane töö valmiski.
    Voodipesu tellitakse suhteliselt harva, kunstnikud ise on selliseks tellimuseks alati valmis ? välja arvatud küll juhul, kui klient soovib nii suure töö paari päevaga kätte saada.
    Kõige rohkem tellitakse Vaarandilt ja Laanemaalt siiski lipse, salle ja rätikuid. ?Need on klassikalised kingitused. Samas annavad need võimaluse olla parasjagu isiklikud ja originaalsed.?
    Ka lipsude või rätikute valmistamisel arvestavad kunstnikud kõiges kliendi soove. ?Kui on vaja lipsule teha kitarr, teeme kitarri. Kui on vaja autot, saab ka selle. Üks klient soovis oma sõbrale kingitavale lipsule motiive ansamblist ?ZZ Top?. Pole probleemi. Habemetega mehed joonistati lipsule, sekka ka muid detaile ning eriline kingitus kaunistab praegugi kellegi kaela. ?Vellol on nii hea käsi, ta on võimeline kõike joonistama, isegi kui eriskummalised soovid peaks tekkima,? ütleb Kai Vaarandi.
    Mõnikord helistavad kunstnikele ka firmad ning tellivad lipse ja rätikuid hulgi. Vastavalt soovile tehakse lipsud kas kõigile enam?vähem ühtemoodi või täiesti erinevad ? ikka nii, nagu klient soovib. Ainuke, mida käsitsimaalimine ei võimalda, on identsed koopiad.
    Laanemaa sõnul on kliendi jaoks oluline teada, et siidi, millega töötatakse, on mitmeid sorte. On imepeent siidi, millest valmivad gaasisallid. On raskemat siidi kardinate ja voodipesu jaoks. On ka vaata et kotiriiet meenutavat siidi.
    Värvid, millega siidile maalitakse, on pesu- ja pleekimiskindlad, kannatades ka keemilist puhastust. Kartus, et siidile maalitud kardin mõne aja jooksul akna ees ära pleegib, on täiesti asjatu.
    Hindade kohta ütlevad Laanemaa ja Vaarandi, et kõiges on võimalik kliendiga kokku leppida. Kui klient soovib lipsu, rätti vms tellida kataloogi alusel, on hind madalam. Kui väljapakutav idee vajab rohkem aega ja teostust, tuleb suurem summa välja käia. Peamine on ikka see, et klient teaks, mida ta tahab.
    Küsimusele, kui kaugele on kunstnikud nõus minema, jäävad nad hetkeks mõttesse. Siis vastab Vaarandi: ?Noh, Muumitrolle me siidile maalima ei hakka. Teiste kunstnike kopeerimine pole meie stiil.?
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Facebooki tulemused panid aktsia veidi tõusma
Facebook hoiatas täna, et Apple’i uued privaatsusreeglid mõjutavad nende digiäri praeguses kvartalis negatiivselt. Sotsiaalmeedia hiiu käive jäi kolmandas kvartalis ootustele alla, aga kasum oli prognoositust parem, vahendab Reuters.
Facebook hoiatas täna, et Apple’i uued privaatsusreeglid mõjutavad nende digiäri praeguses kvartalis negatiivselt. Sotsiaalmeedia hiiu käive jäi kolmandas kvartalis ootustele alla, aga kasum oli prognoositust parem, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.