• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ESS nõuab trahvide maksmist

Eile sõlmisid Tallinn ja turvafirma ESS lepingu, mille kohaselt hakkab kesklinnas parkimist alates tänasest korraldama ESS.
Abilinnapea Priit Vilba sõnul on parkimisprobleem terav, kuna pea igal Tallinna perel on üks auto. Seda on sama palju kui meie naabritel Skandinaavias. Linnavalitsus on teinud võrreldes naaberlinnadega parkimise mugavaks, piirates tasulise parkimise ala ja aega, ütles Vilba. Tema hinnangul peaks olema võimalik igaühel paigutada oma auto väljapoole kesklinna ja sealt viie minutiga tööle jõuda.
?Tänavad on ikkagi liiklemiseks,? osutas Vilba kõrgetele tasudele, mis vanalinnas on ööpäev läbi 48 krooni tunnis. Vanalinn peab olema atraktiivne jalakäijale, kuid autode vahel põiklemine on kõike muud kui meeldiv. Ka lubas abilinnapea aasta jooksul kesklinna juurde 530 parkimiskohta tasulistes parklates.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu laekub parkimistrahvidest linnakassasse vaid 20% väljakirjutatud summast, ütles ESSi tegevjuht Peeter Tohver ning lubas seda suhet kindlasti kasvatada. ?Aeg, mil rataste murule ajamise peale silm kinni pigistati, lõpeb,? lubas Tohver. ESSi strateegiline eesmärk on tagada mugavam liiklemine ja elu Tallinnas, vihjas Tohver ka teistele linna ja ettevõtte koostööprojektidele.
?Kes arvab, et varasemat trahvikviitungit ei tule maksta, eksib rängalt,? kommenteeris Tallinna abilinnapea Priit Vilba õiguslikke probleeme trahvidega. Eelnõu, millega ?õiguslik nihilism? lahendatud saab, on justiitsministeeriumis töös. ?Kes eksib parkimiskorra vastu, saab karistatud,? ütles Vilba.
Tohveri sõnul vähendatakse tulevikus ka soodusparkimislubade arvu, mida on välja antud tervelt 600. Kui praegu on parkimise käive Tallinnas 16,6 miljonit krooni aastas, siis kahe aasta pärast peaks see ESSi hinnangul olema 25 miljonit ja aastal 2005 ulatuma 38,5 miljoni kroonini.
Parkimiskontrolörid on Tallinna kesklinnas kogu aeg usinalt trahve välja kirjutanud, kuid linnakassa on neist vaid kasinat tulu saanud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele