• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transit saab pärja pähe

Ehkki uus Ford Transit jõudis Eestisse juba mullu suvel, on ajakirjandusel taas põhjust temast juttu teha.
Aasta kaubikuks valimine on tunnustus, mis tõestab selle automargi jätkuvat tähelendu. Viimane on kestnud juba 1965. aastast, mil Ford Transit murdis end Euroopa kaubikuturu liidriks. Seal on ta püsinud viimased 35 aastat ja selle aja jooksul on toodetud 4 miljonit autot.
Kuid auhind pole ainus, miks Transit tähelepanu pälvib. Möödunud aasta lõpus jõudis Eestisse esimene esiveoline Ford Transit, mida juba ammu on oodatud. Eriti need, kes talvel pooltühja või kerge koormaga ringi sõidavad ja kes kerge tagaosa tõttu edasiliikumisega vaeva näevad. Esiveolise kaubiku teelpüsivus libedaga ning läbivusvõime lumes on ees asuva mootori tõttu oluliselt parem, lisaks võimaldas kardaani kaotamine lasta laadimiskõrgust mitu sentimeetrit madalamale. Ka hinnalt on esiveoline Transit tagaveolisest odavam. Tema hinnad algavad 269 900 kroonist, tagaveoliste odavaima variandi alghind on 304 900 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uut Transitit toodetakse ühtekokku 5 keretüüpi ? kaubik, ?assii, topeltkabiin, kombi ja buss. Erinevaid teljevahesid on 3, samuti on Eestis saadaval kolm erinevat mootorivarianti ? 75, 85 ja 100 hobujõudu. Kõik kolm on uued turbolaadimise ja neljaklapilise tehnoloogiaga diiselmootorid. Erinevaid kaubaruumi pikkuseid on 4, katusekõrguseid 3.
Oluliselt on paranenud auto sõidumugavus. Salong on peensusteni läbi mõeldud, arvukalt leidub kohti jooginõudele, mobiiltelefonile on ehitatud armatuuri eraldi sahtel. Salong on vaikne isegi ilma vaheseinata variandi puhul ja salongis omavahel vesteldes ei pea sugugi palju häält tõstma.
Suured külgmised kolmnurkaknad pole sugugi pelgalt disainielemendid. Nende taga asuvad hiiglaslikud küljepeeglid annavad täieliku ülevaate auto taga toimuvast, näha on isegi tagumised rattad. Igatahes saab selle auto tagurdamisega hakkama ka üsna vilumatu juht.
Ainulaadne on uue Transiti juures see, et toodetakse ka sellist varianti, mida saab kasutada nii esi- kui tagaveolisena. Kõikide detailide olemasolul võtab ümbertõstmine aega vaid mõnikümmend minutit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele