Viljandis on teatavaks tehtud järjekordse kohaliku ettevõtluskonkursi tulemused. Viljandi TOPi korraldab siinne linnavalitsus juba neljandat aastat, kuid alles tänavu tundub asi olevat hoo sisse saanud.
Esimesel kahel aastal oli konkursi nimes veel ühend TOP 20, kuid nüüd on see kõrvale jäetud. Peamiselt ilmselt seetõttu, et nimetuse õigustamiseks vajaliku 20 ettevõtte kokkusaamiseks tuli korraldajatel teha suuri ponnistusi.
Nii osaleski 1998. ja 1999. aasta mõõduvõtmises ei rohkem ega vähem kui 20 firmat. Mullu langes osalejate arv 17-le ning number kadus ürituse nimest. Nüüd võiks selle ju taastada, sest tänavu võttis Viljandi TOPist osa 23 firmat. Aga see ehk polegi oluline.
Tundub, et sellise ettevõtluskonkursi korraldamine on Viljandis end õigustanud ning kohalik TOP on muutumas popiks. Paljude ettevõtjate esialgne võõristus ja kohmetus on asendunud selge huviga võrrelda oma firma majandus- ja muid näitajaid teiste omadega.
Osa on selles kindlasti ka Äripäeva TOP 100-l ja selle ?alatoppidel?, mis Eesti majandusilmas oma kindla koha leidnud. Kriteeriumid pole mõistagi üks-ühele samad, kuid võrdlusmomendina võiks siiski nimetada, et tänavuses Viljandi TOPis kuuest kategooriast kolmes esikoha pälvinud Toom Tekstiil oli ainsa Viljandimaa firmana sees ka viimases Äripäeva TOP 100s ? 34. kohal.
Praegu tegutseb Viljandi piires paberite järgi kokku 1144 ettevõtjat. Võimaliku naabervaldadega ühinemise korral tulevikus see arv mõistagi suureneks, kuid vaevalt isegi siis kohalikul ettevõtluskonkursil sadade kaupa osalejaid hakkab olema. Ent aastaid ?maagilisena? püsinud 20 piir on nüüd ometigi murtud.
Seotud lood
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele