Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SMS tagab sõiduki turvalisuse

    Juba on Eesti suuremates linnades võimalik kasutada mobiiltelefone parkimise eest tasumiseks, samuti on katsetatud võimalust tasuda telefonikõnega karastusjookide eest.
    Uue lähenemisena on Tallinnas tegutsev OÜ Oskando asunud tootma nn autokontrollereid, mille abil on võimalik juhtida näiteks auto kesklukustust SMSide abil. Sellisel juhul pole oluline kesklukustuspuldi kaasavõtmine, piisab vaid SMSi saatmisest õigel numbril ning kontroller avab auto uksed. Samaaegselt säilib võimalus avada ja sulgeda uksi ka tavapärasel moel, kesklukustuspuldi abil.
    OÜ Oskando tehnikadirektori Kalle Tiisma sõnul on veoki või sõiduki kesklukustuse juhtimine aga vaid üks paljudest kontrolleri poolt pakutavatest võimalustest, SMSide abil on võimalik lülitada sisse ja välja ka auto lisasoojendust, alarmi, ohutulesid ning katkestada vajadusel kütusepumba töö.
    Ka annab kontroller SMSiga varem kindlaks määratud telefonidele teada kõikidest sissetungikatsetest valve alla olevasse sõidukisse, jälgib auto aku pinget, teatab selle ülemäärasest alanemisest ning võimaldab näiteks Regio Eesti teede CD-atlase abil ka veoki asukohta ja liikumissuunda kas siis mobiilse asukohamääramise või GPS-süsteemi abil. Kontrolleril on ka nn paanikanupp, millele vajutamise järel informeeritakse sõiduki omanikku ning ka turvafirmat SMS-sõnumiga ohuolukorra tekkest.
    Praegu toodab ja müüb OÜ Oskando kahte tüüpi autokontrollereid, mis erinevad teineteisest GPS-positsioneerimissüsteemi olemasolu poolest kallimas mudelis. GPS-positsioneerimissüsteemi kasutamise korral on võimalik pidevalt sõiduki asukohta kindlaks määrata ja seda mõnevõrra suurema täpsusega kui mobiilse positsioneerimise puhul.
    Ka on GPSiga varustatud kontrolleril võrreldes lihtsama variandiga mitu lisafunktsiooni. Juhul kui toimub avarii, saadab seade automaatselt sõnumi ?Airbag? ja veoki GPS-koordinaadid omanikele ja valvekeskusele, aidates nii kaasa õnnetusse sattunud veoki leidmisele.
    Ka on võimalik asendada üks enamkasutatav funktsioon SMSi saatmise asemel helistamisega, sellise funktsiooni käivitamiseks piisab ühekordsest helistamisest kontrolleri numbrile, pärast ühenduse saamist katkeb kõne kohe, olles märgiks nii side toimimisest kui ka funktsiooni sisselülitamisest.
    Kontrolleri juhtimine toimub tavaliselt mobiiltelefonilt seadme numbril saadetavate SMS-lühisõnumite abil, põhitoiminguid (alarmi sisse- ja väljalülitamine, sõiduki blokeerimine) juhitakse ühekohaliste numbritega, harvemini kasutatavaid toiminguid (näiteks omaniku ja valvekeskuse telefoninumbrite määramine) aga mitmekohaliste numbrikoodide abil. Näiteks alarmi sisselülitamiseks tuleb saata kontrolleri numbril 05XXXXX SMS, mille sisuks on ?1?, kontroller vastab sellele sõnumiga ?alarm?.
    OÜ Oskando tehnikadirektori Kalle Tiisma sõnul on selline eristamine tingitud just soovist muuta põhitoimingute koodide meeldejätmine ja sellega ka kogu süsteemi juhtimine lihtsamaks.
    Samalaadset GPS-tehnoloogial põhinevat sõiduki asukoha otsingu teenust pakub oma äriklientidele ka Radiolinja, kuid erinevalt Oskando autokontrolleritest ei võimalda Radiolinja poolt pakutav lahendus seadme kasutajal sellega varustatud sõiduki funktsioone juhtida.
    Radiolinja asukohaotsing võimaldab sõiduki turvasüsteemiga ühendatud GPS-seadme abil saada teateid autosse sissemurdmisest või selle ärandamisest; asukohaotsing võimaldab saata päringuid sõiduki asukoha kohta ning näha masina asukohta ka salasõnaga kaitstud internetileheküljel. Sõiduki asukoht kuvatakse kaardile kuni 5meetrise täpsusega.
    Olemas on ka alarminupp, millele vajutades saab määratud numbritele või e-posti aadressidele saata hädaabiteate.
    Lisaseadmena on võimalik soetada kuni 2000 meetri ulatuses töötav distants-alarmpult, mis võimaldab auto ärandamise korral aktiviseerida alarmteate saatmise ka autost eemal. Võimalikke lisafunktsioone on veelgi.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Arco Vara juht lahkub ametist
Arco Vara juhatuse esimees Miko Niinemäe lahkub ettevõttest ning nõukogu on alustanud ettevõttele uue juhatuse liikme otsimist, kes hiljemalt aasta lõpuks juhtimise üle võtab.
Arco Vara juhatuse esimees Miko Niinemäe lahkub ettevõttest ning nõukogu on alustanud ettevõttele uue juhatuse liikme otsimist, kes hiljemalt aasta lõpuks juhtimise üle võtab.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Eesti tegi hinnatõusuga naabritele silmad ette
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.