Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pigem vähem, aga paremini

    Sõltumata sellest, kas firma on juba mõnda aega tegutsenud või alles alustab, tuleb reklaami peale juba varakult mõtlema hakata. Oletame, et müük on esialgu tagasihoidlik, kuid väljavaated tunduvad head olevat, sest senised ostjad on rahule jäänud. Investeeringud lähevad põhiliselt tootmise laiendamiseks, ent natuke saaks näpistada ka reklaamile. Mida alustav firma esimese pisikese reklaamieelarvega peale võiks hakata?
    Väga tihti tuleb firmajuht sellises olukorras välja sooviga, et nüüd oleks aeg inimestele teadvustada, et selline firma on olemas. Aga miks peaksid inimesed teie firmat teadma? Olgu tegemist lõpptarbija või edasimüüjaga, ikka huvitab teda toode, mitte firma.
    Nii et esimese asjana tuleks endalt küsida: kas mul on vajadust ja jõudu reklaamida oma toodet lõpptarbijale. Alustava väiketootja puhul võib vajadus isegi olemas olla, aga jõudu jääb napiks.
    Lõpptarbija tähelepanu äratamiseks ja talle meelde jäämiseks on tänasel päeval vaja mitut miljonit. Paarile lehereklaamile sada tuhat krooni kulutada pole erilist mõtet, sest üldises reklaamimüras jääb nii väike ?kampaania? tähelepanuta.
    Kuna reklaam massimeedias tundub paljudele kallis, siis otsustatakse kasutada odavamaid kanaleid. Klots telefoniraamatus, valguskast või bännerkampaania internetis tunduvad head ideed, sest igaüks eraldi võttes ei maksa palju.
    Üksikute toodete ja teenuste puhul võib nende kasutamine ainsa reklaamikanalina olla põhjendatud. Üldjuhul on aga nii, et reklaamiraha tilkhaaval laialijagamine näiliselt odavate reklaamivõimaluste peale ei anna efekti.
    Algusaastate reklaamilt ootab väiketootja tavaliselt seda, et reklaami tulemus kiiresti müüginumbrites kajastuks. Kui massireklaam käib üle jõu (või pole üldse otstarbekas eesmärki silmas pidades), siis eelarve killustamise ja paari juhusliku aktsiooni asemel soovitan keskenduda kahele asjale:
    seniste klientide rahulolu kindlustamine ja ärakasutamine;edasimüüjate motiveerimine.
    Kui senised ostjad on teie tootega rahul, siis kasutage neid oma toote tutvustajatena. Võimalust mööda koguge neilt tagasisidet selle kohta, kuidas nad rahul on. Tehke neile soodustusi järgmise ostu korral. Premeerige neid, kes soovitavad teid uuele kliendile.
    Väikefirma eelis suure ees on paindlikkus ja personaalsus ? erinevalt tootjast, kelle peakontor asub Saksamaal või Hongkongis, teate teie täpselt, kes on teie ostjad, ning samuti nemad tunnetavad, et teie isiklikult olete neist huvitatud.
    Arusaadavalt on hulgimüüjal tööd vähem ja risk väiksem, kui ta müüb tuntud kaubamärkide tooteid. Teie kaubamärk paraku inimestele tuttav pole ning ka võimsa reklaamikampaania tuge ei saa te hulgimüüjale pakkuda.
    Kasutage reklaamiraha selleks, et sisseostja saaks võimalikult palju kasu teie toote vahendamisest.
    Tootelehtede ja kataloogide väljanägemine pole tähtis niisama silmarõõmu pärast. Kvaliteetsed müügimaterjalid jätavad mulje, et ka toode on hea kvaliteediga ? ja vastupidi.
    Kui te ei jõua lasta kõiki asju disainifirmal kujundada, siis pole hullu. Aga laske kohe alguses korralik firmastiil teha. Esialgu-käib-kah-stiilis müügimaterjalid ei anna teile just head lähtepositsiooni.
    Autor: Sirli Tarve
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.