• OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • 08.02.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tuntuimad kaubamärgid Michelin ja Mobil

Lõppenud aastal Äripäeva tellitud ja Emori poolt läbi viidud kaubamärkide uuring kaardistas muuhulgas õlide, rehvide ja tanklate tuntuse ettevõtjate seas. Uuringusse olid kaasatud viie või enama töötajaga firmad üle Eesti. Igas firmas küsitleti seda spetsialisti või firmajuhti, kes antud valdkonnaga kas eraviisiliselt või tööalaselt kõige enam kokku puutub. Kaardistati etteantud õli- ja rehvimarkide ning tanklate tuntusnäitajad, igas kategoorias 17 kaubamärki.
Kõige tuntumaks autoõlimargiks osutus Mobil, mida teadis 95 uuringus osalenutest. Mobilile järgnesid Valvoline ja Shell 92 tuntusega ning Addinol 89 ja ESSO 88 tuntusega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi Emor turundusjuht Mari-Liis Eensalu nentis, et Mobil on esimese positsiooni saavutanud hoolimata vähesest panustamisest meediareklaami Eestis. Tõenäoliselt toetub kõrge tuntus aktiivsele rahvusvahelisele sponsorlusele vormeli ja autoralli karussellides.
Uuringusse kaasatud õlimarkidest olid vähem tuntud Quaker State, Comma ja Adnoc, mida teadis alla kolmandiku vastanutest.
Rehvimarkide osas olid kaks tuntuimat kaubamärki Michelin ja Dunlop, mida teadis 91 vastanutest. Goodyeari teadis 89 ja Pirellit 86 vastanutest.
Ka rehvide osas mõjutavad kaubamärgi tuntust oluliselt rahvusvahelised sponsorlepingud autospordis. Ehkki Michelin panustab aktiivselt ka kohalikule reklaamiturule, jääb vaid kohalikul turul tehtav reklaam oma mõjult rahvusvahelistele sponsorettevõtmistele selgelt alla. Näiteks teatakse oluliselt rohkem Pirellit, mis on meie turul suhteliselt tagasihoidliku osakaaluga rehvimark, vähem Nokiat või Gislavedi (sellest rehvimargist oli kuulnud vaid 59 vastanutest), mis on Põhjamaades tegelikult ühed enimkasutatud rehvimargid.
Tanklate osas uuringutulemused suuri üllatusi ei toonud. Mida suurem kett, seda suurem on ka tuntus. 94 uuringus osalenutest teadis nii Statoili, Shelli, Nestet kui ka Alexelat. Üle 90 ulatus ka Lukoili, Uno-X ja Hydro-Texaco tuntus. Seda enam on tähelepanuväärne, et vaid ühtainust Järvamaal asuvat tanklat, mis kannab nime Anna Kütus, teadis tervelt 20 vastanutest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 0 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele