• OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • 19.02.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rohula toob liinile uue laeva

Lindaliini uue, senistest palju suurema tiiburi kere on Peterburi laevatehases juba valmis ja mootorid paigas, käib lõppviimistlus. Firma omaniku ja juhi Enn Rohula sõnul on tegu tiiburlaevade uue põlvkonna esindajaga, mille merekindlus märksa parem. Suurimat võitu loodab ta aga enda sõnul kiirusest, sest uus laev hakkab läbima vahemaad Tallinnast Helsingisse ühe tunniga.
Rohula ütles, et loodab uue laevaga saada juurde 100 000 reisijat, mis omakorda peaks suurendama firma kasumit 20 miljoni krooni võrra aastas. Seni kahe väikese tiiburiga opereerinud laevafirma teenis eelmisel aastal 8,3 miljonit krooni kasumit.
Piletihinnad jäävad uuel laeval seniste tiiburitega samale tasemele. Seeriapileti omanikud saavad üle lahe vähem kui 200 krooniga. Päevas teeb alus viis edasi-tagasi reisi. Esialgu jäävad käiku ka Lindaliini kaks väikest tiiburit, kuid hiljem on plaanis needki ühe suurema vastu välja vahetada. Reisijaid loodab Rohula ära tõmmata nii teistelt kiirlaevadelt kui ka lennukitelt.
Et ka reisijate maha- ja pealelaadimine kiiremini läheks, on laeval kaks sissepääsu, üks neist 60 ärireisija tarvis. Üldse mahutab sõiduk 300 inimest, autosid see peale ei võta.
Lindaliini tellimusel valmiva laeva maksumus on viis miljonit USA dollarit ja tasuvusajaks 8,5 aastat. Raha tuleb tasuda alles aluse kättesaamisel. Rohula väitel oli selline kokkulepe vajalik võimalike Venemaa riskide maandamiseks.
Rohula sõnul ei mõjuta maksuvaba kaubanduse kardetav keelamine laevadel Lindaliini ASi tulevikuplaane. Tiiburitel on müüdava kauba osakaal vaid 10 protsenti kogutulust. Uus laev on projekteeritud nii, et kaupluse asemele saab kerge vaevaga istmed paigaldada, selgitas ta.
Laeval hakkab pidevalt tööle 15 inimest, kokku võetakse seetõttu firmasse juurde 40 töötajat.
Tallinki juhatuse esimees Enn Pant ütles, et ka tema rõõmustaks, kui kiirlaevaturg kasvaks nii palju, nagu Rohula planeerib, sest siis saaks kõik laevafirmad reisijaid juurde. Tema hinnangul reisijate koguarv Tallinna?Helsingi liinil siiski tänavu üle 5 protsendi ei kasva. Hansatee katamaraanid vedasid eelmisel aastal kokku 400 000 reisijat, selgitas ta.
Tallinki Soomes valmiv kruiisilaev Romantika Pandi sõnul Lindaliini uue tiiburiga ei konkureeri, sest need kaks on täiesti erinevad toodet. Katamaraanide eeliseks võrreldes tiiburitega on Pandi sõnul nende suurem stabiilsus. ?Mina küll enam paadiga Soome sõita ei taha,? lausus ta.
Suurem kiirus on Pandi hinnangul küll teatud eelis, kuid üle 15 minuti ta ajavõitu Helsingi kesklinna sadamas kehtivate kiirusepiirangute tõttu ei näinud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 13:23
Puhastusteenused – mida tuleks koristuspartneri valimisel arvestada?
Puhas töökeskkond tõstab inimeste motivatsiooni, mõjub hästi produktiivsusele ning jätab ka klientidele ning külalistele hea esmamulje. Tööruumides veedame väga suure osa oma ajast ning mitte keegi meist ei tunne end hästi ruumides, kus on üldine puhtuse tase madal.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele