Lihaliidust astuvad välja Valga Lihatööstus, Nõo Lihatööstus, lihatööstus Oskar, Otepää Lihatööstus, Vastse-Kuuste Lihatööstus, AS Rey ja OÜ Linnamäe Peekon ehk ettevõtted, kes enda kinnitusel ei kasuta toodangus kanalihamassi.
Nõo Lihatööstuse juhataja Toomas Kruustük ütles, et seitse tööstust teevad ilmselt oma liidu, kuhu hakkavad kuuluma eestimaist liha toorainena kasutavad ettevõtted. ?Tulevad ühised reklaamikampaaniad, sest tarbijat peab teavitama, millest toode koosneb,? rääkis Kruustük.
Lihaliidu tegevdirektori Peeter Grigorjevi sõnul kuulub seitsmele Lihaliidust lahkuda soovivale ettevõttele umbes 10 protsenti kogu Eesti valmistoodangu turust. Käibelt andsid seitse firmat eelmisel aastal viiendiku Lihaliidu liikmete käibest.
?Tegemist on ettevõtetega, kelle majandustulemused pole praegu kõige hiilgavamad, lisaks on mitmed neist firmadest ka kroonilised liikmemaksuvõlglased,? ütles Grigorjev. ?Süüdistused, mis nad minu ja Lihaliidu aadressil esitavad, on täiesti põhjendamatud ja arusaamatud.?
ASi Tallegg juhatuse esimees Ants Käsper ütles, et toote maine sõltub ikka konkreetsest tootjast ning mainet iseloomustavad müüginumbrid. ?Meie müük kasvas eelmisel aastal Eestis 30 protsenti, Lätis ja Leedus kaks korda, ma küll ei usu, et me kehva maine korral suudaksime nii palju müüa,? ütles Käsper.
Wõro Kommertsi müügidirektor Silver Ambos ütles, et konkurentide omavahelised süüdistused on läinud nii suureks, et varsti peaks lausa konkurentsiamet sekkuma. ?Kuidas saab meid süüdistada tarbija petmises ja kehva toodangu tootmises, kui meile pole tehtud ei veterinaarameti ega tarbijakaitseameti poolt ühtegi ettekirjutust,? ütles Ambos.
Paar kuud tagasi jagunesid lihatöösturid kahte leeri ? ühed pooldavad seda, et vorsti saaks jätkuvalt teha odavast kanalihamassist, teine pool nõuab, et vorstid jagataks kategooriatesse ning kanamassi tohiks sisaldada ainult III klassi vorst.
Seotud lood
Julgus kihutas sektori lapsekingadest kiirelt kõrgustesse
VentureWave Capitali partner Kaidi Ruusalepp ennustab Eestile lähiaastateks kolme trendi, mis märgivad uue võbeluse faasi. Algab start-up-kevad. Ka Soraineni partner Toomas Prangli näeb idusektori turu elavnemist läbi kahe trendi.