• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 31.05.02, 09:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Lennuintsidendi põhjused selguvad juuli lõpuks

Uurimiskomisjon peab juuli lõpuks välja selgitama, miks sattus eelmisel kolmapäeval kaks lennukit teineteisele ohtlikult lähedale.
?On kogutud faktilist materjali, võetud radaripildid ja sideväljavõtted, aga nende kokkupanek võtab aega,? ütles Eesti juhtiv lennuõnnetuste uurija Tõnu Ader Eesti Päevalehele. ?Kuna praegu pole meil piisavalt pidepunkte, ei saa ka öelda, miks intsident juhtus ja kas süüdi oli lennujuht või piloot.?
Kuueliikmeline komisjon, keda nõustavad ka Soome eksperdid, peab uurimise lõpetama 25. juuliks.
41 reisija ja viie meeskonnaliikmega Estonian Airi Boeing 737-500 oli eelmisel kolmapäeval sunnitud järsku lennutrajektoori muutma, kuna Soome väikelennuk BE-9 jäi reisilennukist vaid 190 meetri kaugusele. Lubatud ohutu kaugus on vähemalt 300 meetrit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Varasemate selletaoliste intsidentide põhjuseks Eesti õhuruumis on Aderi sõnul olnud protseduuri vähene tundmine ja nii lennujuhi kui ka piloodi eksimused. Hajutusreeglite eiramise tõttu on maailmapraktikas lennukeid ka kokku põrganud.
Kokkupõrkeohust pääsenud reisilennukis viibinud keskkonnaministeeriumi avalike suhete nõunik Urmas Glase märkis, et kes just päris esimest korda ei lennanud, see tajus toimuvat hästi. Kõigepealt tekkis Glasel kahtlus, et midagi on valesti siis, kui juba tõusev lennuk kallutas nina sabast madalamale. ?See on märk sellest, et tõusutrajektoor oli häiritud. Kuna samal ajal lasi piloot hoo järsult maha, tekkis tunne, nagu kandepind kaoks ja lennuk sattunuks õhuauku. Igal juhul oli kõrguse kaotus selgesti tajutav,? ütles Glase. ?Parafraseerides Estonian Airi pressiesindaja väidet, et reisijad ei tajunud midagi, võiks autojuht, kes kihutas autoga täie gaasiga lahtisest kanalisatsiooniluugist sisse, väita sama.?
Glasel ja temaga koos lennukis viibinud tuttavatel tekkis kohe versioon mõnest jalgu jäänud lennukist, mida stjuardess nende küsimise peale ka kinnitas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele