ET hallatava pood.hot.ee juht Risto Kulmatsi hinnangul kasvab Eesti business-to-client e-kaubanduse maht selle aasta lõpuks 2 mln kroonile kuus.
1999. aastal hindasid spetsialistid Eesti B2C e-kaubanduse mahuks umbes 0,5 miljoni kroonile kuus.
Risto Kulmats ei soovinud avalikustada aga veel hot.ee e-poe majandustulemusi.
?Käive on muutunud tõusvas joones, käibekasv on olnud prognoositust tagasihoidlikum, kuid jätkuvalt stabiilse tõusujoonega ja lootustandev, täpsemaid andmeid ei soovi avaldada,? ütles ta vaid. ?E-poe keskkond on tegutsenud 12 kuud ja selle perioodi lõpuks ei plaanitud kasumisse jõudmist; kasumisse on plaanitud jõuda paari-kolme aasta jooksul. ?
Kulmatsi sõnul jääb keskmine ostjate arv ühes kuus suurusjärku 60-70, registreeritud kasutajate arv on üle 3000, millest umbes 30% on aktiivsed kasutajad, st püsikliendid.
?Ostjate arv on perioodiliselt kõikuv - kõrgeim reeglina aasta viimases kvartalis, haripunktis reeglina jõulueelsel perioodil. Praegu võib julgelt väita, et meie peamised kliendid asuvad väljaspool Tallinna, kuigi 2001.aastal olid 90% tellimuste sihtaadressiks Tallinn,? rääkis Kulmats.
Pood.hot.ee keskkonda on koondatud mitu väiksemat e-poodi, kust on võimalik osta CD-plaate, kosmeetikat, raamatuid, tarkvara, bürootarbeid, telefone jm.
Rosto Kulmatsi sõnul on populaarsem kaup e-poes raamatud, CD-plaadid, koduelektroonika ja kosmeetika.