Raudteed erastada üritanud kelm Antonio Angotti jättis vestluses erastamist uuriva Riigikogu erikomisjoniga mainimata pea kõik nimed ja kuupäevad.
?Me ei suhelnud eriti siinsete poliitikute ja ametnikega,? ütles Angotti, lisades, et kohtumised olid vaid ametlikud ja tööalased. Rail Estonia ei käinud läbi ka Eesti ärimeeste ja teiste raudteed erastada püüdvate seltskondadega, kuigi need mitmel korral ühinemisvõimalust pakkusid.
Eesti Päevalehe käsutuses olevast komisjoni protokollist selgub, et Angotti keeldus nimetamast isegi seda inimest, kes talle raudtee erastamisest esimest korda rääkis, öeldes vaid, et ?kohtusin inimestega? ja ?mulle läheneti palvega riiki raudtee erastamiseks vajalike kontaktide otsimisega aidata?.
Kõigist tehingutega seotud isikutest mainis ta ise vaid oma nõunikku Anti Oidsalu ning tollast teede- ja sideministrit Toivo Jürgensoni. Tihti ütles ta komisjoni küsimustele vastates, et ei mäleta nimesid ega kuupäevi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Angottit küsitlenud riigikogu uurimiskomisjoni juht Ignar Fjuk ütles, et Angotti käis tõesti nimede, faktide ja detailidega kokkuhoidlikult ümber. ?Eriti näiteks nende episoodidega, kui palju ta ise selle tehingu pealt teenis või keda ta projekti lisaks palkas,? ütles Fjuk.
Angotti ei soostunud lähemalt rääkima ka sellest, miks ja kuidas tollane luurekoordinaator Eerik-Niiles Kross tal üle piiri aitas käia ning väitis, et ei tunnegi Krossi. Samuti ei teadnud Angotti oma sõnul seda, et Kross oli erastatava Eesti Raudtee nõukogu liige.
Angotti sõnul ei püüdnud tema kedagi petta ega varjata oma minevikku. Nime muutmist A.A. Masseiks põhjendas ta sellega, et tema täisnimi on Antonio Angotti Massei.